• La Seu d'Alacant acull la presentació del l..s allá del neoliberalismo y el progresismo"

La Seu d'Alacant acull la presentació del llibre "Rescatar la esperanza. Más allá del neoliberalismo y el progresismo"

Una de les autores, la professora de la Universitat Nacional de la Plata (Argentina) Maristella Svampa, oferirà una conferència sobre els canvis polítics a Amèrica Llatina

Libro_RescatarEsperanza_VAL

Alacant. Dilluns, 15 de maig de 2017

La Seu Universitària Ciutat d’Alacant (Avinguda Ramón y Cajal, 4) acollirà demà, dimarts 16 de maig de 2017 a les 20.15 hores, la presentació del llibre Rescatar la esperanza. Más allá del neoliberalismo y el progresismo. Editat per l’associació Entrepueblos, recopila un breu resum dels debats que avui tenen lloc en el si dels moviments socials emancipadors d’Amèrica. “El balanç crític del que ha ocorregut l’última dècada amb els anomenats governs progressistes, no és una qüestió de passar comptes amb el passat, sinó d’estar en les millors condicions per a afrontar el futur pròxim, davant d’aquesta nova onada neoliberal que aguaita el continent”, afirmen des de l’associació.

“Amb aquesta publicació tractem de portar a aquest costat de l’Atlàntic algunes de les veus, referents a nivell nacional i internacional, que miren més enllà del neoliberalisme i el progressisme. No estan totes ni molt menys, ni tan sols totes les que hauríem desitjat. Però sí que pensem que hem reunit una bona mostra d’anàlisi i projeccions des d’una varietat de països enfocaments, èmfasis i des de diferents –i de vegades contradictoris- matisos”, expliquen.

Canvis polítics a Amèrica Llatina

Durant l’acte, una dels deu autors que té llibre, l’argentina Maristella Svampa, oferirà la conferència “Los cambios políticos en América Latina”. A més de professora de Teoria Social Llatinoamericana, Debats i Categories en disputa en la Universitat Nacional de la Plata, és integrant de la Plataforma 2012 per a la recuperació del pensament crític. D’altra banda, Maristella Svampa és investigadora principal del Consell Nacional d’Investigacions Científiques i Tècniques, i directora del programa Models de Desenvolupament. Actors, disputes i escenaris en l’Argentina contemporània.