La UA presenta els Cursos d'Estiu Rafael Altamira amb novetats importants

Entre les novetats destaquen la incorporació de Dénia i Torrevella com a nous espais on s'impartiran els cursos, nous acords amb el CEFIRE per al reconeixement de cursos d'estiu especialitzats i cursos patrocinats per projectes d’R+D o europeus.

El termini de matrícula s'obri avui, 15 de maig

Alacant. Dilluns, 15 de maig de 2017

La Universitat d'Alacant presenta els Cursos d'Estiu "Rafael Altamira" 2017 amb 54 propostes marcades per un estret vincle amb el món professional i una àmplia varietat temàtica i d'enfocaments.

Entre les línies prioritàries dels cursos oferits en aquesta edició, destaquen l'oferta de cursos de marcat caràcter professional i contingut aplicat; la prevalença de cursos amb temàtica d'igualtat i medi ambient; la col·laboració institucional amb l'ICALI, el CNP i la Generalitat Valenciana; la transversalitat de les noves tecnologies i la dimensió humanista i internacional.També sobreix el percentatge de cursos patrocinats per projectes d’R+D o projectes europeus.

Del total dels Cursos d'Estiu Rafael Altamira 2017, 22 es desenvoluparan al Campus, 1 a la Seu Ciutat d'Alacant, 4 a Ciutat de la Llum i 27 cursos més a les Seus Universitàries i municipis col·laboradors de Cocentaina, Alcoi, l’Alcúdia, Benissa, Crevillent, Dénia, la Nucia, Torrevella, Villena, Xixona, Elda i Petrer.

Com s'explicava, enguany l'oferta està marcada per l'estret vincle amb el món professional, amb ofertes formatives orientades a perfils diversificats (des de criminòlegs fins a «miners» de dades, des d'experts ambientals fins a treballadors socials en salut i dependència, des d'arqueòlegs fins a traductors literaris, des de voluntaris internacionals fins a nutricionistes); per la diversitat temàtica (dret i psicologia criminal, ciències socials, empresarials, història, cultura, art, educació, esport, informàtica, medi ambient, cinema, arqueologia), i d'enfocaments (novetat legislativa, gènere i igualtat, innovació pedagògica, iniciació cinematogràfica, entre altres), a més d'incloure nous entorns com Dénia i Torrevella, juntament amb altres d’implantació recent, com Petrer i Elda.. Després de l'èxit de l'any passat, enguany es tornen a oferir 4 cursos en el Centre d'Estudis de la Ciutat de la Llum.

La Ciutat de la Llum representa un marc privilegiat per a impartir quatre cursos coorganitzats amb la Generalitat Valenciana, atractius per la seua temàtica i per la trajectòria de grans cineastes com Javier Olivares (guionista de la sèrie d’èxit El ministerio del tiempo, que tractarà de l'adaptació literària per a televisió), o Luis Ivars (dues vegades nominat als Premis Goya, que exemplificarà els reptes de la música per a l'audiovisual). El Taller d'Iniciació al Cinema va suscitar un interès extraordinari entre preuniversitaris l'any passat i torna aquesta edició durant tot el mes de juliol. Com a primícia, Pilar Pérez Solano, juntament amb els directors acadèmics Juan Antonio Ríos i John Sanderson, proposen un curs sobre fiscalitat en l'audiovisual, una faceta menys tractada en els estudis cinematogràfics.

Els Cursos d'Estiu inclouen un any més quatre cursos internacionals i el Simposium "Concha Colomer", entre els quals es troben els clàssics en màrqueting i negocis (com el veterà amb la Universitat de Missouri) o en economia i societat (amb la Caledonian University d'Escòcia), i d’altres molt nous com el proposat per l'àrea de Fisiologia, Genètica i Microbiologia sobre extremòfils; o les dues ofertes d’estiu de l'àrea d'Infermeria Comunitària relacionades amb la salut pública.

Matrícula i programa complet per a tots els cursos: web.ua.es/estiu

Els Cursos d'Estiu "Rafael Altamira" de la UA forma part de la guia de 581 propostes de formació de la Xarxa Vives d'Universitats: Guia de cursos d'estiu 2017 Xarxa Vives

Roda de premsa de presentació dels cursos (15/5/2017, Seu Ciutat d'Alacant)

El rector de la UA, Manuel Palomar, ha estat acompanyat en la roda de premsa de presentació per la coordinadora acadèmica dels cursos, Catalina Iliescu; Fernando Candela, degà del Col·legi d'Advocats de l'Alacant (ICALI), i Luis Miguel Saldaña, comissari cap provincial d'operacions d'Alacant. Palomar ha detallat també que per a «la UA és una prioritat seguir coorganitzant cursos amb els nostres col·laboradors veterans com ICALI i el CNP, a més de la col·laboració amb la Càtedra Pedro Ferrándiz d'Esport de la UA i la Càtedra Telefònica. I amb la Generalitat Valenciana a través dels cursos de cinema a la Ciutat de la Llum, i dos cursos més en col·laboració amb les conselleries de Transparència i Justícia».

Presentacion_CursosVerano1a Presentacion_CursosVerano2

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464