Recital líric poètic "La Lluna de García Lorca" en solidaritat amb ADEMA

Recital líric poètic sobre textos de Federico García Lorca, musicalizados pel mestre Miquel Ortega i interpretats per la soprano Ascensión Padilla i el poeta José Luis Rico, amb l'acompanyament al piano de Shlomo Rodríguez.

Alacant, 3 de maig de 2017

Després de l'estrena de "Comedia sin Título" de García Lorca per part de l'Auila de Teatre de la UA, i quan es compleixen 80 anys de la seua mort, la UA torna a sumar-se a les celebracions d'aquest "any lorquià" amb el recital líric poètic "La Lluna de García Lorca", on els textos del poeta prenen cos en les veus de la soprano Ascensión Padilla i del poeta José Luis Rico, als quals s'uneixen Shlomo Rodríguez,(director de la nostra Coral) al piano, Alissia amb les il·lustracions i Miquel Ortega, compositor de la música que vestirà el poemes del granadí.

La lluna és el símbol més present en la poesia lorquiana, amb diverses significacions; per aquest motiu, es converteix en la imatge i tema central d'aquest espectacle.

Es tracta a més d'un concert VEU Solidària a benefici de ADEMA (Associació d'Esclerosi Múltiple d'Alacant)

La cita és el dissabte 27 de maig a les 18.30 hores en el Paranimf de la Universitat d'Alacant. Venda d'entrades-donatius (10€): Llibreria Compàs (núm. 35 en el plànol), Instant Tiquet (online), i una hora abans de l'espectacle en taquilla.

Acensión Padilla, soprano.

Nascuda a Alacant, Ascensión Padilla ha rebut formació reglada en centres professionals de música d'Alacant. Rep classes de tècnica vocal, interpretació i escenografia amb la soprano uruguaiana Jovita Gómez Couto des de 2004. Ha realitzat recitals en el Teatre Principal d'Alacant, en les Cigarreras, en l'Ateneu d'Alacant, en l'Aula Cultural de la CAM, en l'Auditori ADOC (Elda), en el Teatre Castelar (Elda), en el Teatre Calderón (Alcoi), en l'Auditori d'Altea i en la Seu Ciutat d'Alacant, així com a Florència i amb l'Orquestra de cambra de París una gira per Alemanya. Ha representat els rols principals en Lucia di Lammermoor de G. Donizetti, La Boheme de G. Puccini i El dúo de la africana de M. F. Caballero.

José Luis Rico Martín, poeta, narrador i pintor.

Jose Luis Rico Martín (Càceres, 1950) és cofundador del grup literari Algar i codirector de la desapareguda revista Algaria. Autor de poemaris com a Cicatriz de vuelo, Tótem, Al final de la sombra i El jardín de ‘El Bosco’ entre uns altres, des de 2014 és coordinador de l'Aula de Poesia "Vers a vers" de la Universitat Permanent de la UA (UPUA). «La meua vida és un estrèpit de dies que s'enfilen amb el sobresalt. Hipnotitzat pel blau nu d'algunes carícies, note un tremolor agotnat en la matinada interminable que m'ofega; i arreplegue en les meues mans cenicientas les petites criatures de la por...» http://joseluisrico.com

Shlomo Rodríguez, pianista

Pianista alacantí. Masterclasses de Miquel Ortega, Edelmiro Arnaltes, M. Gormezano, Luca Chiantore, Ana Guijarro, Paola Bruni i Mariana Gurkova. Recitals i concerts com a pianista repertorista en diverses sales, auditoris i teatres de la Comunitat Valenciana. Pianista repetidor de les òperes La Bohème (G. Puccini) i Lucia di Lammermoor (G. Donizetti) amb la companyia lírica Vocemmus. És director de la Coral de la Universitat d'Alacant.

Miquel Ortega, músic i compositor

Pianista, director d'orquestra i compositor barceloní. Ha compost diverses obres, destacant l'òpera "La casa de Bernarda Alba". Més coneguda és la seua trajectòria com a director d'orquestra, fonamentalment d'òpera i sarsuela, així com repertori simfònic i coral, en els principals teatres i sales de concert d'Espanya, Portugal, França, Suïssa, Alemanya, Itàlia, Romania, Anglaterra, Escòcia, Xipre, Rússia, Ucraïna, Turquia, Austràlia, Nova Zelanda, Perú, Argentina, Colòmbia, Estats Units.

Alissia de María Penalva, ilustradora

L'any 2015 va publicar el seu primer llibre il·lustrat "Brujuleando" amb Olé Edicions. En 2016 va publicar "Nothink" llibre de passatemps per a adults. Col·labora amb diferents revistes escrites i digitals com Principia o Tipografia la Moderna com a il·lustradora i com a escriptora. Ha estat seleccionada per a participar en la V Exposició Col·lectiva Biennal ArtNostre d'arts plàstiques 2017. www.alissia.es