Taller de gravat experimental en Seu Torrevella

Alacant. Divendres, 30 de juliol de 2017

La Seu Universitària de Torrevella oferirà un ‘Taller de gravat experimental’ del 10 al 28 de juliol impartit pel pintor i escultor Rafael Maestro. El curs té com a objectiu mostrar el maneig d’un tòrcul d’impressió gràfica i artística, conèixer com traslladar un dibuix o pintura a una planxa d’impressió, adaptar tècniques clàssiques a un llenguatge més senzill, actual i contemporani i treballar amb més rapidesa i llibertat per a aconseguir un concepte o expressió més clar i concís.

El curs, dirigit a qualsevol persona que vulga iniciar-se en la tècnica del gravat, està enfocat per a desenvolupar la creativitat i utilitzar materials experimentals en la reproducció artística. L’alumnat acabarà el curs havent estampat i seriat els seus dissenys o dibuixos propis.

L’import serà de 45 euros, però tot el material necessari –2 planxes de PVC, 2 planxes de linòleum, paper, tisores i burí i qualsevol un altre que es considere apte per a experimentar, com planxes d’estampació– està inclòs en el preu de la matrícula “perquè qualsevol persona interessada en l’art puga fer-ho sense haver de fer un desemborsament per al material”. Més informació i inscripció

Rafael Maestro

Rafael Maestro és un pintor i escultor madrileny, establit a Torrevella des de l’any 1965. En la dècada dels anys 80 va establir el seu estudi a San Lorenzo del Escorial (Madrid) durant sis anys, en plena expansió del que es va anomenar Movida Madrileña, on va mantenir contacte amb molts artistes de l’època com Carmelo Juanis, Patricia Gadea, Paco Igeño i d’altres molt distants generacionalment com Palacios Tardez, Luis García Ochoa, Manolo Calvo, Manuel Viola o l’escriptor Manuel Andújar. Els 90 va establir el seu estudi a Torrevella, i va fundar el grup Dos juntament amb el pintor Anselmo Mateo, que ja ha faltat. Va fer de docent en el programa europeu Horizon a Espanya i al Regne Unit durant dos anys. Des dels anys 80 inicia la seua activitat expositiva tant a Espanya com a França, Alemanya, Bèlgica, el Regne Unit i els Països Baixos, i ha sigut en aquest últim país on, els últims anys, ha fet la major part de les exposicions de la mà de la galeria holandesa Alicia Winters. A Alacant, va mantenir una important activitat amb la desapareguda Galeria Casar.

La seua obra ha sigut exposada per diverses galeries nacionals i internacionals, i també per diversos museus, entre aquests el Museu Espanyol d’Art Contemporani o l’Antropològic Nacional, com també en diverses fires internacionals com la Berliner Liste, a Berlín.

La seua mostra “Poema envasado al vacío” va ser exposada al gener del 2017 al Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) i al març a Torrevella (Sala d’Exposicions Vista Alegre).

Activitats d'estiu en la Seu Universitària de Torrevella

El present taller s'uneix a altres activitats a desenvolupar en la Seu Universitària de Torrevella, com els Cursos d'Estiu o les II Jornades Hispanocubanas "De ida y vuelta", que inclouen del 10 al 16 de juliol contacontes, cinema, música i altres propostes.