VIII edició de Infotógrafos en la Seu Ciutat d'Alacant

Alacant, 6 de juny de 2017

Infotografos2017

L'associació Escriptors de Llums de la Universitat d'Alacant (ELUA) ha inaugurat una nova edició del seminari sobre cultura fotogràfica Infotògrafs a la Seu Ciutat d'Alacant (Ramón y Cajal, 4), coordinada per Javier Serrano. El seminari, que arriba a la vuitena edició, està integrat enguany per quatre conferències, els dies 5, 6, 12 i 13 de juny.

El mateix dilluns 5 de juny també es va obrir al públic, a la sala Miguel Hernández de la Seu de Ramón y Cajal, l'exposició «Escriptors de Llums. IX Edició», amb fotografies en blanc i negre dels membres de l'associació del mateix nom, comissariada per Javier Serrano (del 5 al 29 de juny).

La conferència inaugural, el dilluns 5 de juny a les 19 hores, va ser a càrrec del fotògraf Fernando Maquieira, amb el títol «Guía Nocturna de Museos». Durant els últims set anys, Maquieira ha investigat obsessivament en més de cinquanta museus de tot el món què passa amb les obres d'art quan estan en la intimitat, quins misteris amaguen els museus quan estan tancats al públic. El protagonista es pregunta quines sensacions es poden experimentar quan es recorren les galeries dels museus a la nit, mentre es realitza la fantasia de passejar per un museu tancat, envoltat d'obres d'art quan ningú les mira.

L'endemà, el dimarts 6 a la mateixa hora, Lola Barcia i Marinela Forcadell explicaran la seua experiència com a «fotollanderes» (càmeres construïdes a partir de llandes). Totes dues són fotògrafes itinerants, viatgeres incansables i apassionades de la tècnica estenopeica. Viatgen amb les seues «càmeres» construïdes a partir de llandes, «enllaunant el món d'una manera calmada i serena. Retenim imatges de ciutats bullicioses i vives», asseguren.

El dilluns 12 de juny el seminari continua amb Paulina López de la Casa i la seua xarrada «Yo también usé rodinal». Era al principi dels vuitanta quan una adolescent curiosa i interessada pel teatre, la literatura i les arts, va temptejar la màgia de la llum roja del laboratori de mà d'un fotògraf alacantí. A la fi de la mateixa dècada, després d'uns pocs anys de letargia pels estudis universitaris, Paulina comença una etapa de febril activitat que es prolongarà fins al final dels noranta.

El seminari finalitzarà el dimarts 13 juny amb la xarrada «Caravanbook: breves geografias poéticas del mundo» a càrrec d'Ana Zaragoza. Caravanbook és una editorial de llibres de fotografia de viatges. Publica breus geografies poètiques del món que no són guies turístiques, sinó homenatges a llocs emocionants per al viatger.