• "Fraskito, Tierra y Sangre". Concert homena..ernández en Seu Universitària de Cocentaina

"Fraskito, Tierra y Sangre". Concert homenatge a Miguel Hernández en Seu Universitària de Cocentaina

Alacant, 12 de juliol de 2017

Dins dels cursos d'estiu Universitat d'Alacant "Rafael Altamira" i commemorant l'Any Miguel Hernández, la Universitat i la seua Seu de Cocentaina, en col·laboració amb l'Ajuntament de Cocentaina i la Diputació d'Alacant, presenten el concert "Fraskito, Tierra i Sangre", que se celebrarà divendres 21 de juliol a les 22.30 hores al Palau Comtal de Cocentaina amb entrada lliure limitada a l'aforament.

Tierra y Sangre 2017. Sota aquest títol irromp el nou espectacle compost per Fraskito, que inclou 12 temes imbricats en la vida i l’obra del poeta, on el compositor il·licità, després de diversos anys de representacions, ha aconseguit posar banda sonora a la història de Miguel Hernández, amb l’objectiu de transmetre el missatge més clar i definit de la poesia d’aquest poeta, a més del seu codi musical únic i personal.

Francisco Rodríguez Fernández, “Fraskito”

Francisco Rodríguez Fernández, Fraskito, guitarrista i cantant nascut a Elx, gitano d’origen granadí, és un artista respectat i reconegut entre la comunitat flamenca. Des de l’edició del seu primer disc l’any 1998, s’ha treballat una prestigiosa carrera com a autor de música i lletres per a infinitat d’artistes com Remedios Amaya, Guadiana, Parrita, La Negra... i ha treballat com a músic de sessió en molts projectes que s’han dut a l’escenari.

Com a solista destaquen les seues obres:

“Camino de Agua”, 2008.
Con “Camino de Agua” Fraskito s'introdueix de ple en la guitarra. Produït per Tino Di Geraldo, comptant amb col·laboradors com Yelsi Heredia, Tomasito, Lin Cortés, David Herrington, Carles Benavent o Los Fakires, el grup de Son Cubano més popular de Santa Clara, Cuba.

“Tierra y Sangre”, 2010.
Disc homenatge a Miguel Hernández, amb l'última col·laboració per a un disc d'Enrique Morente. S'hi recullen poemes tan coneguts com “Elegía a Ramón Sijé”, “Nanas de la cebolla” o “Vientos del pueblo”, als quals Fraskito ha sabut dotar de sensibilitat i “Amencura”. Una obra catalogada per molts experts coma  "renovada".