Les Notes de color de la col·lecció MUA

Alacant, 14 de setembre de 2017

Exposició "Notes de color. Col·lecció MUA". Del 18.09.2017 al 29.07.2018 // MUA - Sala Arcadi Blasco

Un any més, coincidint amb l'inici del curs, el MUA renova l’exposició dels seus fons. La col·lecció del museu universitari, integrada per més de 1.600 creacions contemporànies, es va mostrant periòdicament atenent a criteris tècnics, materials i, sobretot, temàtics. La llar, el paisatge, l’art social o el destí han sigut els eixos vertebradors de les últimes mostres. Enguany, han decidit que el color siga el protagonista.

La llum es reflecteix en els objectes i es torna en color, de manera que es converteix en estímul sensorial i manifest de la riquesa del món que ens envolta. Els colors influeixen sobre l’ànima, de la qual cosa deriva la seua essencialitat com a mitjà artístic per a l’expressió formal i emocional. Més enllà del dibuix que dóna forma, el color té la capacitat de donar vida a allò representat.

Els 17 artistes presents en aquesta exposició evidencien que el color és el llenguatge que permet una comunicació sensitiva que va més enllà de les paraules. Joan Miró i Albert Agulló fusionen art i literatura en obres en les quals expandeixen visualment la poesia de Takiguchi i Gamoneda respectivament. La gamma cromàtica en ocasions és un termòmetre que mesura la temperatura visual, i així es pot apreciar en “Les quatre estacions” d’Eusebi Sempere, en l’aquarel·la de Silvia Viñao, en l’acrílic de Gaspar Jaén o en les fotografies de Carratalá i Ángel G. Catalá. Des de la malenconia i el record, Ana Peters i Arcadi Blasco empren el color per a aprofundir en l’expressió de les emocions. Eduardo Chillida i Joaquim Michavila conceben la composició tonal com una combinació de massa, pes i equilibri. Hernández Mompó i Montserrat Albert aprofiten amb gran encert el colorit per a evocar la infància. María Chana, en les seues aquarel·les, desplega un interessant joc de grafismes i aiguades. Mónica Buch experimenta, en creacions tornassolades, amb els efectes òptics i la geometria. Dis Berlin, amb el seu collage, ens ofereix una vertadera explosió còsmica de formes i colors. La mostra es completa amb la suggeridora i misteriosa fotografia de Marco Algovia.

L’Àrea Didàctica del MUA, de la mà dels seus responsables Remedios Navarro i David Alpáñez, han dissenyat una proposta didàctica al voltant d’aquesta exposició que inclou una visita guiada a la mostra i el taller “Color = Emoció” (des del 2 d’octubre de 2017 a l’11 de maig de 2018, per a estudiants d’infantil a batxillerat i educació especial). Després de visitar l’exposició, el taller consistirà en l’elaboració de creacions plàstiques en les quals el color es convertirà en el vehicle per a l’expressió d’emocions i sentiments. L’activitat variarà segons l’edat dels participants, i s’adaptaran els continguts als diferents nivells educatius.

Panoramica_Notas_color

Notas_Color4

Notas_Color1

Notes_Color3