Cineforum per a celebrar el 80 aniversari de Superman

Alacant, 21 de gener de 2018
Per Belen Pérez

L'Aula de Còmic de la Universitat d'Alacant prepara un cicle de cinema per a celebrar que el personatge de Superman compleix, en aquest 2018, 80 anys. Un llarg recorregut que ha donat lloc a la realització de nombroses pel·lícules (a més de còmics, per descomptat), en el qual l'archiconocido personatge es converteix en carn i os. Un total de quatre pel·lícules per a repassar les vuit dècades de Superman en la gran pantalla, a més de la projecció d'uns curtmetratges a manera d'aperitiu, realitzats per a la petita pantalla, i també el documental Look, Up in the Sky! The amazing story of Superman.

El cicle estarà conduït per Fran J. Ortiz, professor de la Universitat d'Alacant, membre d'Unicómic, crític de cinema i còmic i autor del blog abandonadtodaesperanza. Els llargmetratges més rellevants i el documental que retrata la història d'aquest heroi del còmic es projectaran en versió original en anglès amb subtítols en castellà. Di gener a març, en Sala de Conferències de la Seu Ciutat d'alicante (c/ Sant Fernando, 40) a les 19:00 hores. Entrada lliure limitada a l'aforament.

Dimecres, 24 de gener - 19:00 h

Superman and the Mole-Men (Lee Sholem, 1951)
58 min.

Superman and the mole men

Dimecres, 14 de febrer - 19:00 h

Superman (Richard Donner, 1978)
143 min.

Superman the movie

Dimecres, 21 de febrer - 19:00h

Superman Returns (El retorn) (Bryan Singer, 2006)
154 min.

Superman returns

Dimecres, 7 de març - 19:00 hores

L'Home d'Acer (Zack Snyder, 2013)
143 min.

L'home d'acer

Look, up in the sky! The amazing story of Superman - Tráiler

Superman

Superman és un personatge fictici creat per l'escriptor nord-americà Jerry Siegel i l'artista canadenc Joe Shuster l'any 1933, comnprado posteriorment per DC Comics. L'origen del poder d'aquest personatge és a causa que procedeix del planeta Krypton (el seu nom en kriptonita és Kal-El) i els seus pares científics li envien en una anve a la Terra per a ser salvat de la destrucció del seu planeta. En la Terra és adoptat per un matrimoni de grangers i adquireix el nom de Clark Kent. En la maduresa descobreix les seues habilitats sobrehumanas i decideix emprar-les per al bé de la humanitat, convertint-se així en un heroi conegut mundialment.

Són nombrosos els còmics que s'han creat sobre les aventures de Superman, així com llargmetratges, sèries de televisió (com la reeixida Smallville), documentals, programes de radi o fins i tot videojocs. Però la història encara no ha acabat i a dia d'avui aquest personatge fictici segueix vivint noves aventures, així com protagonitzant projectes audiovisuals, l'últim estrenat al novembre de 2017, La Lliga de la Justícia.

En el següent enllaç es poden veure, en ordre cronològic, els diferents projectes per a la gran i petita pantalla que han sorgit arran d'aquesta història.

L'Aula del Còmic de la UA va ser inaugurada a principis d'aquest curs 2017-2018, com a iniciativa de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant juntament amb l'associació Unicómic i en col·laboració amb els departaments de Filologia Catalana i d'Innovació Didàctica. Pretén ser un espai de trobada, formació i intercanvi d'informació relacionada amb el còmic. En ella es desenvolupen activitats com a lectures en sala, presentacions de novetats, cicles de cinema i còmic/videojocs o exposicions, entre unes altres.

Aula de còmic

ORGANIGRAMA