El MUA obri les seues portes a l'exposició

Alacant, 6 de desembre de 2017

El dilluns 11 de desembre a les 19:00 hores, el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) inaugura una exposició antològica dedicada a l'il·lustre pintor Ferran Cabrera Cantó, natural d'Alcoi, com a homenatge en el 150 centenari del seu naixement. Aquesta mostra ofereix una visió angular de totes les etapes i estils que aquest artista polifacètic va practicar al llarg dels seus més de cinquanta anys d'activitat artística: academicisme, realisme, preciosisme, modernisme, fins a desembocar en un luminisme plein air de pinzellada solta i dibuix ajustat. Es podrà visitar fins al 21 de gener de 2018 a la Sala El Cub.

Horari MUA: Lunes/Viernes: 09.00-20.00h  -  Sábados y domingos: 10.00-14.00h

Ferran Cabrera

«Ferran Cabrera Cantó continua sent, a través del temps, el pintor de referència estètica, fins i tot social, en la memòria col·lectiva dels habitants de la ciutat d'Alcoi. ¿Per què motiu travessa el temps i roman en la memòria col·lectiva d'aquest poble? Perquè Cabrera Cantó va fer una mica més que ser un home del seu temps: va crear bellesa. I crea bellesa quan interpreta la realitat que ho envolta des de la seua llibertat d'elecció. La contemplació de la seua pintura produeix plaure estètic cap a l'espectador, en una escala de valors que comença per la bondat, continua per la bellesa i aconsegueix, a voltes, el sublim. Amb Ferran Cabrera identifiquem el gust, el plaer desinteressat que la percepció de les seues obres provoca en nosaltres. Ací es troba el seu encanteri, que ha perdurat en el temps i ha arribat fins a aquesta exposició antològica amb la qual commemorem el 150 aniversari del seu naixement.

A més, es pretén mostrar en aquesta retrospectiva, obres que fa més de 50 anys que no han sigut exposades, juntament amb altres pintures que mai han eixit dels salons dels col·leccionistes. Vaja el nostre agraïment cap a aquests amants de l'art i conservadors de la memòria de l'artista, que han prestat les seues obres, així com cap a les entitats, tant públiques com a privades, que han col·laborat per a fer possible aquesta mostra en el 150 centenari del naixement del pintor Ferran Cabrera Cantó». Josep Lluìs Antequera, comissari.

L'exposició mostra un recorregut per les diferents etapes estilístiques, mostrant obres característiques de cadascuna d'elles:

1. Etapa de formació a Espanya: Acadèmia de Sant Carles (València), Estudie-taller de Llorenç Casanova (Alcoi) i Acadèmia de Sant Fernando (Madrid) (1881-1891). Realisme romàntic, Simbolisme, Modernisme i quadres religiosos.

2. Etapa de formació a Itàlia: Acadèmia de Roma, Nàpols, Florència, Venècia (1892-1894). Realisme social, Costumbrismo, escenes mitològiques i nus.

3. Alcoi: la tornada del pintor a casa (1895-1937). Quadres d'amor i mort, Realisme acadèmic, naturalesa morta, quadres religiosos, retrats, costumbrismo, interiors, luminismo i autoretrats.

Enllaços relacionats:

Catàleg de l'exposició "Ferran Cabrera Cantó, 150 anys" a Alcoi (Arxiu Càtedra Va mirar - UA)

Alcoy inaugura la exposición que rinde homenaje a Fernando Cabrera (Diari Informació)

Fotos de la inauguració de la exposició al MUA (11/12/2017)

Exposición Ferran Cabrera Canto II
Exposición Ferran Cabrera Canto IV