El Campus d'Alcoi de la UA exposa 'Història de la Normal'

Alacant, 17 de novembre de 2018.

La mostra presenta un recorregut i anàlisi històrica i social de l'Escola Normal de Mestres i la de Mestres d'Alacant, la seua evolució i la seua transcendència històrica.

Des de dilluns que ve 22 d'octubre i fins al 23 de novembre, el Campus d'Alcoi de la Universitat d'Alacant albergarà l'exposició "Història de la Normal", en les seues instal·lacions de la Cambra de comerç, com a part de la programació cultural de la UA en aquest campus amb el mecenatge de la Fundació Mútua Llevant.

El vicerector de Cultura, Esport i Llengües, Carles Cortés, inaugurarà l'exposició, dilluns que ve 22 a les 19 hores, acompanyat pel degà de la Facultat d'Educació de la UA, Josep M. Esteve.

La mostra està integrada per panells explicatius i fotografies realitzades per la Facultat d'Educació de la UA i el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA), a través dels quals es presenta un recorregut i una anàlisi històrica del que van ser i van significar socialment l'Escola Normal de Mestres (la primera a aparéixer a Alacant l'any 1844) i la de Mestres (quinze anys més tard, en 1859).
Els estudis de magisteri són els més antics d'entre tots els que actualment ofereix la Universitat d'Alacant, a través de la seua Facultat d'Educació.
L'exposició aprofundeix en l'evolució d'aquestes escoles i en la seua transcendència històrica: la formació dels mestres en la transició des de l'Antic Règim a l'Estat Liberal; l'escola normal de mestres a Oriola i a Alacant; l'escola normal de mestres; els directors; el professorat; l'alumnat; les innovacions pedagògiques; els estudis; els edificis i instal·lacions; o les relacions amb la societat.