• L'Aula de Dansa de la UA presenta 'L'a últi..' en el Campus d'Alcoi i en la Seu de Dénia

L'Aula de Dansa de la UA presenta 'L'a última cena' en el Campus d'Alcoi i en la Seu de Dénia

Alacant, 31 d'octubre de 2018

L'Aula de Dansa de la Universitat d'Alacant presenta La última cena, una obra dirigida per Carlos Peñalver que mostra com la famosa obra de Leonardo da Vinci es converteix en espectacle de dansa contemporània.

La cita al Campus d'Alcoi serà dilluns que ve, 5 de novembre, a les 20 hores, al Teatre Principal, i forma part de la programació cultural de la UA al seu campus, gràcies al mecenatge de la Fundació Mutua Levante. L'entrada és gratuïta amb invitació, ja disponibles a les instal·lacions de la UA a Alcoi (Sant Francesc, 10) i una hora abans a la taquilla del Teatre Principal.

A la Seu Universitària de Dénia serà el dimecres 7 de novembre a les 20.30 hores, al Centre Social. L'entrada és lliure, limitada a la capacitat de la sala.

Amb La última cena, el seu director presenta una nova manera de veure la famosa pintura de Leonardo da Vinci, amb la mateixa situació i trama, però amb una visió de la història i del seu contingut actualitzada. Carlos Peñalver explica que "la motivació de triar aquesta obra apareix en descobrir la quantitat de situacions que succeeixen en una mateixa imatge, cosa que permet investigar i explotar totes les cruïlles que Leonardo proposa en una mateixa composició". Així, l'obra té com a repte la interpretació d'un quadre a través de la dansa contemporània.

Amb aquest punt de partida, la proposta de l'Aula de Dansa Contemporània de la UA no reprodueix l'obra de Da Vinci de manera mitològica, sinó a través del magnífic estudi que Leonardo va fer del color, la perspectiva, la geometria, la fuga, l'anatomia, la seua obsessió per reproduir models reals, l'escenari, la triangulació de les figures i la seua gran diversitat, moviment i contrast, la importància de les mans i els peus. La última cena reinterpreta les idees des de la pintura renaixentista en el moviment de la dansa contemporània.

L'Aula de Dansa. Inicia els seus primers passos en el curs 2015-16 i té com a objectiu essencial aproximar a la comunitat universitària la dansa i les seues variants, mitjançant la formació (tallers de diferents estils i tècniques), la promoció de muntatges i la participació en espectacles dirigits a tots els públics.