Octubre de cinema a Saix.

Alacant. 4 d'octubre de 2018.

Quatre projeccions a l'octubre per a analitzar el thriller espanyol contemporani.

L'Aula Universitària de la UA a Saix acull a partir de demà divendres 5 d'octubre un cicle de cinema dedicat al Thriller Español Contemporani. El cicle està integrat per quatre sessions per a analitzar l'auge d'aquest gènere cinematogràfic en el cinema espanyol, amb quatre projeccions: L'home de les mil cares (5 d'octubre); Cent anys de perdó (11 d'octubre); Vesprada per a la ira (19 d'octubre); i Que Déu ens perdone (26 d'octubre)

Totes les sessions tindran lloc en la Casa de la Cultura de Saix a les 21:30 hores, amb entrada lliure fins a completar l'aforament.

Programa:

• Divendres 5 d'octubre

L'home de les mil cares. Adreça: Alberto Rodríguez

Sinopsi:
Francisco Paesa (Eduard Fernández), ex agent secret del govern espanyol, responsable de l'operació contra ETA més important de la història, es veu embolicat en un cas d'extorsió en plena crisi dels GAL i ha de fugir del país. Quan torna anys després està arruïnat. En tals circumstàncies, rep la visita de Luis Roldán (Carlos Santos), ExDirector General de la Guàrdia Civil, i de la seua dona Nieves Fernández Port (Marta Etura), que li ofereixen un milió de dòlars si els ajuda a salvar 1.500 milions de pessetes sostrets a l'erari públic. Paesa veu llavors l'oportunitat de venjar-se del govern espanyol, duent a terme una magistral operació amb la col·laboració del seu inseparable amic Jesús Camoes (José Coronat).

• Dijous 11 d'octubre

Cent anys de perdó. Adreça: Daniel Calparsoro

Sinopsi:
Un matí plujós, sis homes disfressats i armats assalten la seu central d'un banc a València. El que semblava un robatori net i fàcil prompte es complica, i gens eixirà com estava planejat. Açò provoca desconfiança i enfrontament entre els dos líders de la banda, "L'Uruguaià" i "El Gallego". Però ¿què és exactament el que cerquen els atracadors?

• Divendres 19 d'octubre

Vesprada per a la ira. Adreça: Raúl Arévalo

Sinopsi:
Madrid, agost de 2007. Treball entra a la presó després de participar en l'atracament a una joieria. Era el conductor, i l'únic detingut pel robatori. Vuit anys després ix de la presó amb ganes d'emprendre una nova vida al costat de la seua núvia Ana i el seu fill, però es trobarà amb una situació inesperada i a un desconegut, José.

• Divendres 26 d'octubre

Que Déu ens perdone. Adreça: Rodrigo Sorogoyen

Sinopsi:
Madrid, estiu de 2011. Crisi econòmica, Moviment 15-M i milió i mitjà de pelegrins que esperen l'arribada del Papa conviuen en un Madrid més calorós, violent i caòtic que mai. En aquest context, els inspectors de policia Alfaro (Roberto Àlber) i Velarde (Antonio de la Torre) han de trobar al que sembla ser un assassí en sèrie com més prompte millor i sense fer soroll. Aquesta caça contrarellotge els farà adonar-se d'alguna cosa que mai havien pensat: cap dels dos és tan diferent de l'assassí.