Concerts de Nadal de l'Orquestra Filharmònica de la UA

Alacant, 11 de desembre de 2018

L'OFUA oferirà tres concerts nadalencs a Castalla, Cocentaina i Alacant, aquest últim solidari en l'ADDA amb els Clubs Rotaris a benefici de Càritas

L’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant presenta el seu tradicional Cicle de Concerts de Nadal, amb tres actuacions aquesta setmana a Cocentaina, Castalla i Alacant. El cicle estarà dirigit, per primera vegada, per Gerard Pastor com a director convidat.

El Cicle de Nadal 2018 començarà dijous que ve, 13 de desembre, a l’Auditori del Teular de Cocentaina, a les 20 hores, amb entrada lliure limitada a l’aforament, gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Cocentaina i la Seu de la UA a la localitat. L’endemà, el divendres 14 de desembre, l’OFUA actuarà a l’Auditori Municipal de Castalla, també a les 20 hores, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castalla. L’entrada és lliure limitada a l’aforament. I finalment, el dissabte 15 de desembre se celebrarà el tradicional Concert de Nadal Rotary-UA, que interpretarà l’OFUA a l’Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA) a les 20 hores. Igual que les passades edicions, aquest concert tindrà un caràcter solidari, a benefici de Càritas, amb un preu donatiu de quinze euros. Així ho detallen Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esport i Llengües de la UA, Salvador Ordóñez, president del Rotary Club Alacant, Nieves Muñoz, presidenta del Rotary Club Alacant Port. Els fons que es recapten aniran destinats, concretament, al Projecte Vèritas de Càritas, un projecte que ofereix una llar de llarga durada a persones en situació de carrer i amb problemes de salut. Les entrades donatiu ja estan disponibles en www.instanticket.es, en qualsevol dels dos clubs rotaris, Càritas, i una hora abans a la taquilla de l’auditori. Per a aquells que no hi puguen assistir però vulguen col·laborar amb aquesta causa solidària s’ha habilitat la fila zero.

El cicle de Nadal de l’OFUA compta amb el suport dels seus patrocinadors anuals: la Fundació Manuel Peláez, Hidraqua i Vectalia; a més del patrocini específic dels Clubs Rotaris per al concert de l’ADDA.

.

OFUAnadal
OFUAConcentaina
OFUACastalla

Tobias Gossman exerceix la direcció artística anual de l'OFUA i, per a aquest concert, el director convidat serà Gerard Pastor, que ha triat un programa que inclou obres de Rossini, Tchaikovsky, Chabrier, Berlioz Suppé i Strauss .

Pastor afirma que "és un concert festiu integrat per dues parts amb identitat pròpia".

En la primera part, l'OFUA interpretarà dues grans obertures:

• L'obertura de Semiramide de Rossini, una música fresca, original i viva que conjunyeix a la perfecció amb una formació de joves.
  • L'obertura-fantasia de Romeu i Julieta de Txaikovski, amb la qual el compositor celebra l'eternitat de l'amor. Un amor capaç de traspassar tots els horitzons i fins i tot la mort. L'obra comença amb una coral fúnebre en clarinets i fagots en el qual ja ens anuncia com acabarà el romanç entre els dos joves. No obstant això, aquesta obra és un dur camí, la lluita de l'amor contra les adversitats per a acabar imposant-se triomfalment per sobre de tota tragèdia.

Pastor afegeix que "en la segona part oferim danses, des de la desconeguda i tendra habanera de Chabrier fins al Vals de l'emperador passant per la famosa Rákóczi March en aquesta ocasió en l'orquestració que Berlioz va fer per a la Damnació de Faust. Volem fer especial menció de les dues obertures centrals, de Von Suppé, un compositor que va tenir molt d'èxit en el seu temps i que encara està viu en les programacions del Concert d'Any Nou a Viena".

GERARD PASTOR

Barcelona, 1984. Va estudiar piano al Conservatori de Música de Sabadell i a l’ESMUC. Es va titular com a pianista primer i director d’orquestra després. En paral·lel va estudiar composició amb diferents mestres entre els quals destaquen David Horne, Bernat Vivancos, Albert Guinovart o Arnau Bataller. Actualment compagina la seua activitat docent com a professor de piano del Conservatori de Sabadell, la de direcció orquestral i la de productor musical amb el seu segell de producció internacional d’espectacles audiovisuals de gran format, Furius. Des del curs 17/18 és convidat per l’ESMUC per a oferir sessions sobre FMOD als alumnes del màster en Composició de Música per a Audiovisuals. Ha treballat amb artistes com Lluís Claret, amb qui va fer la World Première de les obres per a violoncel i piano de Pau Casals i el primer enregistrament discogràfic, amb Chano Domínguez (com a orquestrador), el productor musical del Cirque du Soleil François Bergeron o Michael Nyman. Amb aquest últim va rebre la nominació a Millor BSO en els Premis Ariel de l’Acadèmia Mexicana de Cinema el 2012. En el seu palmarès compta amb més de quinze premis, entre els quals cal destacar el Premi a Millor BSO en l’International Idyllwild Film Festival en 2017 per la BSO de Sonata per a Violoncel i en 2018 el Premi a Millor BSO en el Festival Cinespaña de Tolosa de Llenguadoc per Jean François i el sentit de la vida. Ha sigut director de la Simfònica Tekhné, la Banda de l’Agrupació Musical de Cerdanyola del Vallès, la Cobla Simfònica de Catalunya o el Martinu Ensemble entre altres formacions. Ha destacat sempre per ser un director involucrat en les tasques de desenvolupament dels conjunts, siga en àmbits amateur, professional o de joves músics. Recentment ha sigut nomenat nou director adjunt de l’Orquestra de Cambra Catalana.

Gerard Pastor 1

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua