Gala Ràdio UA en la seua V edició

Alacant, 13 de febrer 2018
Per Ana Sánchez

Per cinquè any consecutiu, tindrà lloc en el Paranimf de la Universitat d'Alacant la V edició del Dia Mundial de la Ràdio. Un esdeveniment amb multiples activitats per a fer gaudir a l'espectador com a actuacions musicals de Joc Lliure,els guanyadors d'Alacant Rock,Pura Flegma i Jonko; monòlegs d'Alex Clavero, col·laborador habitual del pirata i la seua banda i del Formiguer, entre uns altres.A més s'anunciarà el programa guanyador de Radi en la UA del curs 2017/2018.

¡I moltes més sorpreses!

De moment us deixem amb una petita mostra de l'actuació de Pura Mandanga:

En el concurs participenZona EPS, Sin Morderse la Lengua, Folk UA, La Hora CEUA, La Voz Docente y Física en la Ondas, en la categoria de "premi estudiants", i Uateke, Creativiak, El Setrill, Plataforma Life!, Onda Educación, Innovadores de Acción en la categoria "premie Alumni".

Bases del concurs

Us presentem els participants dels espectaculos:

Improvivencia

Companyia d'Improvisació Teatral amb seu a Alacant que naix al maig de 2012. Representen espectacles on expliquen històries úniques i irrepetibles. No hi ha guió, tot és fruit de la creativitat espontània. La pedagogia és un pilar fonamental de la Companyia on apliquen els valors de la improvisació en l'àmbit personal i professional.

Juego Libre

Al gener de 2013, els alacantins Yaike i El xic Erra, decideixen unir-se musicalment per a crear Joc Lliure. Els convenç la fusió de la poesia rapeada (Yaike) al costat de la veu reggae i cante melòdic (El xic erra), dues formes diferents de fer RAP sempre sobre ritmes, beats o instrumentals. Joc Lliure no és solament una forma d'educar mitjançant la música, també és una explosió d'alegria i positividad. A més, aquest grup musical pretén impulsar la idea de ser "lliures" viure, compartir i aconseguir metes superant les barreres gràcies a la resistència i la connexió social. I al mateix temps pretén difondre la idea de "jugar", de no oblidar-se que la vida és un recorregut on no pot faltar la diversió, la bogeria i la màgia de tornar a sentir-se com un xiquet quan juga lliurement.

Iván Serrano

Actor, músic i joglar. Després d'acabar la llicenciatura en Art Dramàtic i coquetejar amb figures del panorama musical i actoral va crear la banda Pura Flegma, amb les seues cançons més llatines i mestisses. Després de més de deu anys en els escenaris, carrers i festivals, realitzant-se com a actor, Clown, titellaire i cantant, ell es considera llicenciat com a pallasso de la vida. Perquè fer que el món somriga en els temps que corren és alguna cosa molt seriós. Iván converteix les cançons en monòlegs, juga amb la tragicomèdia humana.

Alex Clavero

Guionista, actor i monologuista dispara bales d'humor per a, com ell diu, "alegrar aquest món ple de penúries". Amb un to pla i proper aborda els temes quotidians que afecten a l'ésser humà tractant de fer crítica social. Treballador social, sociòleg i monitor de temps lliure, Clavero se sentia plenament satisfet amb la seua professió, que no ha deixat totalment aparcada. Però la seua carrera va donar gir quan en el Nadal de 2001 va guanyar el certamen de monòlegs a Valladolid i es va forjar el còmic. En 2006 va començar a formar part de l'elenc de nous còmics del programa "Central de Còmics" de Paramount Comedy. També ha col·laborat en el programa 'El Formiguer', ha sigut finalista de "El Club de la Comèdia" i és col·laborador en la ràdio, "El millor que et pot passar" en Melodia FM.

L'entrada serà per invitació, a arreplegar en els punts habituals: MIC (Informació Cultural Museu Universitat d'Alacant - núm. 40 en el plànol). Tel. 965909387 i PIC (Informació Servei de Cultura. Baixos del Paranimf - núm. 11 en el plànol). Tel. 965903725.