Cicle de cinema en Ráfol d'Almúnia

L'Aula Universitària del´Ràfol d Almúnia, en col·laboració amb la Universitat d'Alacant, organitza un cicle de cinema. Donarà començament el divendres 16 de març i durarà fins al divendres 28 de desembre. Les projeccions tindran lloc en l'Auditori Municipal i l'entrada serà gratuïta per a tots els públics fins a completar aforament.

Les pel·lícules projectades seran les següents:

• Mascotes (2016) - en valencià. Divendres 16 de març a les 18:00
    En un edifici d'apartaments de Manhattan, la vida de Max com a mascota favorita corre perill quan la seua propietària porta a casa a un altre gos anomenat Duke, amb qui Max prompte té les seues diferències. Però ambdues mascotes han de deixar arrere la seua rivalitat quan s'assabenten que un adorable conejito blanc anomenat Snowball està reclutant a un exèrcit d'animals domèstics que han sigut abandonats, decidits a venjar-se de tots els animals domèstics feliços i dels seus amos.

• El Olivo (2016) - en castellà (subtitulada en anglès). Divendres 13 d'abril a les 18:00
    Ànima té 20 anys i adora al seu avi, un home que porta anys sense parlar. Quan l'ancià es nega també a menjar, la xica decideix recuperar l'arbre mil·lenari que la família va vendre contra la seua voluntat. Però per a açò, necessita comptar amb l'ajuda del seu oncle, una víctima de la crisi, del seu amic Rafa i de tot el poble. El problema és saber en quin lloc d'Europa està l'olivera.

• Zootròpolis (2016) - en valencià. Divendres 11 de maig a les 18:00
    La moderna metròpoli mamífera de Zootrópolis és una ciutat absolutament única. Està composta de barris amb diferents hàbitats com la luxosa Sahara Square i la gèlida Tundratown. És un cresol on els animals de cada entorn conviuen, un lloc on no importa el que sigues. De fet pots ser qualsevol cosa, des d'un elefant enorme fins a la musaraña més diminuta. Però quan arriba l'optimista agent Judy Hopps, descobreix que ser la primera conejita d'un cos policial compost d'animals durs i enormes no és gens fàcil. Però està decidida a demostrar la seua vàlua i es fica de cap en un cas, a pesar que açò significa treballar amb Nick Wilde, una rabosa xerraire i estafador, per a resoldre el misteri.

• Els Minions (2015) - en valencià. Divendres 19  d'octubre a les 18:00
    La història dels Minions es remunta al principi dels temps. Van començar sent organismes grocs unicel·lulars que van evolucionar a través del temps, posant-se sempre al servei dels amos més menyspreables. Davant la seua incapacitat per a mantenir a aqueixos amos – des del T. Rex a Napoleó –, els Minions acaben trobant-se sols i cauen en una profunda depressió. No obstant açò, un d'ells, anomenat Kevin, té un pla. Acompanyat pel rebel Stuart i l'adorable Bob, emprèn un emocionant viatge per a aconseguir una cap a qui servir, la terrible Scarlet Overkill. Passaran de la gelada Antàrtida, a la ciutat de Nova York en els anys seixanta, per a acabar en el Londres de la mateixa època, on hauran d'enfrontar-se al major repte fins avui: salvar a la raça Minion de l'anihilació.

• También la Lluvia (2010) - en castellà (subtitulada en anglès). Divendres 16 de novembre a les 18:00
    Cochabamba, Bolívia. Any 2000. Sebastián (Gael García Bernal) i Costa (Luis Tosar) s'han proposat fer una pel·lícula sobre Cristóbal Colón i el descobriment d'Amèrica. Mentre que Sebastián, el director, pretén desmitificar al personatge presentant-ho com un home ambiciós i sense escrúpols; a Costa, el productor, només li importa ajustar la pel·lícula al modest pressupost del que disposen; precisament per açò tria Bolívia, per ser un dels països més barats i amb major població indígena d'Hispanoamèrica. La pel·lícula es roda en Cochabamba, on la privatització i venda de l'aigua a una multinacional sembra entre la població un malestar tal que farà esclatar la tristament famosa Guerra Boliviana de l'Aigua (abril de l'any 2000). Cinc-cents anys després del descobriment d'Amèrica, pals i pedres s'enfronten de nou a l'acer i la pólvora d'un exèrcit modern. Però aquesta vegada no es lluita per l'or, sinó pel més imprescindible dels elements vitals: l'aigua.

• Dumbo (1941) - en valencià. Divendres 28 de desembre a les 18:00Les cigonyes arriben, com tots els anys, fins a un pintoresc circ per a repartir els bebès a les seues respectives mamàs. La senyora Dumbo, una elefanta, descobreix que el seu bebè té unes orelles enormes; totes les seues companyes riuen d'ell, però la senyora Dumbo ho defensa sempre, fins al punt de ser tancada per enfrontar-se a tot aquell que es mofe del seu plançó. El xicotet Dumbo, maltractat i ridiculitzat per tots els seus companys, només compta amb l'ajuda d'un minúscul ratoncito anomenat Timothy, que decideix fer d'ell un estel del circ.