Cicle de Cinema en Versió Original en Seu Sant Ferran

Alacant. Divendres, 2 de febrer de 2018

L'Aula de Cinema de la UA continua, un any més, amb el tradicional cicle de Cinema en Versió Original en la Seu Ciutat d'Alacant (Sant Ferran, 40). La primera sessió tindrà lloc dimarts que ve, 6 de febrer, a les 19 hores, amb la projecció de la pel·lícula de Sofia Coppola Lost in translation (2003).

Coordinat per Israel Gil i Raúl García, el cicle constarà de deu sessions, del 6 de febrer al 22 de maig, repartides en tres blocs temàtics: "Sofia Coppola, seguint el seu camí", "Variacions sobre música clàssica" i "Remake?".

Cada sessió comptarà amb la presentació d'un expert abans de la projecció de cada pel·lícula i un debat posterior amb els assistents. Les projeccions seran en versió original amb subtítols en espanyol.

L'objectiu del cicle és aprofundir en els secrets del setè art a través del visionat de les pel·lícules escollides, amb una presentació prèvia a càrrec d'experts (crítics alacantins o professors de la UA). La projecció de les pel·lícules en versió original ajuda també a l'aprenentatge d'idiomes.

L'assistència és lliure fins a completar la capacitat de la sala. Per als alumnes interessats a obtenir un certificat és obligatòria la matrícula prèvia en el taller cultural en el qual s'inscriu aquesta programació i l'assistència a 8 de les 10 pel·lícules. Per a aquests últims, la participació en els debats serà tinguda en compte, i hauran de lliurar una opinió personal sobre 8 de les pel·lícules projectades que serà avaluada pels coordinadors Israel Gil i Raúl García.

Com és habitual, les sessions seran els dimarts a les 19.00 hores.

PROGRAMACIÓ
FEBRER: "Sofia Coppola, seguint el seu camí"

La seua carrera davant de les càmeres va començar quan encara era un bebè. Apareixia amb bolquers en The goodfather ('El padrí', 1972), i  divuit anys més tard tindria un paper més rellevant en la tercera part de la saga dels Corleone. Darrere de les càmeres va debutar el 1999 amb The virgin suicides ('Les verges suïcides'), en què demostra el seu talent per a les ambientacions (amb tonalitats pastel) i la introspecció psicològica de les protagonistes femenines.

MARÇ: "Variacions sobre música clàssica"
La música clàssica ha aparegut en l'àmbit del setè art de moltes maneres. Milos Formen va portar a la pantalla una magistral biografia del compositor més genial de tots els temps. El nostre violagambista Jordi Savall es va encarregar de la inoblidable música de Tous les matins du monde ('Tots els matins del món', 1991). Els germans Marx van dinamitar amb el seu humor irreverent els fonaments del protocol operístic. L'evolució del músic i compositor Glenn Holland fins a convertir-se en el Professor Holland (1995) clourà el cicle.

MAIG: "Remake?"
Quatre anys després que Tennessee Williams va publicar A streetcar named desire ('Un tramvia anomenat desig', 1947), Elia Kazan en va estrenar l'adaptació cinematogràfica homònima. Woody Allen va demostrar el seu amor al llibret en Sleeper ('El dormilega', 1973) i molt recentment en Wonder Wheel (2018) però, sobretot, en Blue Jasmine (2013). Es dóna fins i tot la casualitat que el cognom de la seua actriu protagonista, Cate Blanchett, gairebé coincideix amb el nom del personatge de l'obra de Williams, Blanche Dubois. I no acaben ací les semblances entre aquestes dues dones i aquestes dues obres, que us convidem a descobrir amb nosaltres.

Altres tallers culturals: seguiu aquest enllaç