Exposició: " Spartia Sacra" al MUA

Alicante, 26 de març 2018
per Ana Sánchez

El MUA exposa la mostra "Spatia Sacra". Un projecte realitzat pel professorat i alumnat del grau d'Arquitectura de la Universitat d'Alacant, en col·laboració amb el Bisbat d'Alacant. En aquest projecte es va documentar l'arquitectura de les esglésies amb plànols originals, que es van comparar amb els edificis actuals. La mostra es completa amb reportatges fotogràfics i propostes de reciclatge de vells espais, maquetes artístiques i una exposició de peces artístiques originals.

Les esglésies documentades són del model sorgit després del Concili Vaticà II, el qual pretenia convertir aquests edificis religiosos en centres dels nous barris i espais turístics. Això es produeix dins del context franquista amb l'Instituto Nacional de Colonización (1954-1960), moment en el qual el règim va començar el seu període aperturista, després de l'entrada en el bloc occidental durant la guerra freda, i el començament d'un turisme de masses que contrastava amb el paper essencial que tenia la religió en totes les esferes socials.

L'exposició convida a valorar aquestes obres arquitectòniques modernes, que podem trobar molt fàcilment als nostres barris. Es pot visitar a la sala El Cub del MUA, del 23 de març a 24 d'abril del 2018. L'entrada és gratuïta.

cartell Spatia Sacra
crucifixos Spatia Sacra