Cinc estudiants de la Ua en la lliga de Debat de la Xarxa Vives

Alacant, 28 d'abril de 2018
Soraya Mas Arronis

Equip UA Lliga de Debat 2018

La Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives és una competició en la qual, diferents equips d’estudiants universitaris debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat, seleccionat mesos abans i fet públic. La participació en la competició està oberta a l’alumnat matriculat de les universitats membres de la Xarxa Vives, que en l'edició de 2018 comptarà amb 17 universitats. Els equips representen la seua universitat i han d’estar formats per un mínim de 2 i un màxim de 5 persones, representats per un capità. Durant la competició, els equips no coneixen quina posició han de defensar (a favor o en contra) fins a uns minuts abans del començament. Un equip de jutges decideix quina argumentació s’ha realitzat amb el màxim rigor i de la forma més convincent possible, d’acord amb els criteris de les bases de la competició.

Aquest any, seran cinc els estudiants de la universitat d'Alacant que participaran en l'edició de la Lliga de Debat universitària de la Xarxa Vives. L'encontre tindrà lloc a la Universitat Miguel Hernàndez d'Elx (UMH) del 16 al 19 d'abril. El tema que debatran serà la responsabilitat d'Occident en el sorgiment de l'Estat Islàmic.

María González, llicenciada en Filologia Àrab, ha sigut la preparadora del grup, amb la col·laboració d'Ignacio Álvarez-Ossorio, professor d'Estudis Àrabs i Islàmics de la UA y coordinador d'Orient Mitjà i del Magreb del OPEX de la Fundación Alternativas, junt amb el doctorat, Carlos Igualada, que han oferit als alumnes una sessió de formació sobre el Daesch amb objectiu de preparar, a fons, el debat.

El grup que representa la UA està format per Virginia Núñez y Luís Diaz de la Guía, procedents del Grau de Dret, César Mollá y Javier Martí, del Grau de Sociologia i Pablo López del Grau de Filologia Catalana. Els participants hauran d'utilitzar totes les eienes de les quals disposen i els coneixements adquirits per respondre a la pregunta : És occident responsable del sorgiment de l'Estat Islàmic?

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer