Concert del Cor de Dones "A Cau d'Orella"

Alacant, 9 de gener de 2018
Per Marc Santonja

El pròxim 25 abril a les 20.00 hores podrem gaudir el concert del cor de dones "A Cau d'Orella", dirigit per Mónica Perales i Massana, amb el qual es vol mostrar al públic la gran riquesa diferencial que les veus de les dones aporten al món de la música, així com mostrar les possibilitats vocals i expressives d'aquest tipus de formació femenina, fent un recorregut per la música del s. XX i del XXI.

L'acte tindrà lloc en la Facultat d'Educació de la Universitat d'Alacant, i l'accés es realitzarà mitjançant invitació.

La primera part del concert és un recorregut per música del s. XX, des d'Holst a Miskinis, passant per Poulenc, Lamote de Grignon, Vic Nees, Miskinis o Bojesen.
La segona part està dedicada a la música més recent, amb l'estrena d'obres dedicades a la formació "A Cau d'Orella", a càrrec de dos compositors valencians, Juan Luis Martínez i Josep R. Gil-Tàrrega, d'indiscutible trajectòria coral i musical.

La formació del cor sorgeix a partir de la proposta de la seua directora, Mònica Perales i Massana. El cor es presenta al públic el març de 2006 en la Capella de la Sapiència de la Universitat de València, amb un programa monogràfic del compositor català Josep Vila i Casañas. Des de llavors el cor ha presentat programes específics per a cor de dones de diferents autors i èpoques, entre els quals destaquen: (2008) programa de música romàntica alemanya per a cor de dones i piano, amb lieds de Brhams i Schubert basats en poemes d'autors alemanys de la mateixa època; (2010) programa per a cor de dones i continu amb música del s. XVI composta per a convents de monges, entre altres.
Cal destacar que A cau d'orella ha realitzat l'estrena de diverses obres per encàrrec de compositors valencians, amb la finalitat d'ampliar el repertori per a cor de dones. A cau d'orella ha participat en importants festivals com: Trobada Coral Internacional Ciutat de Torrevella (2010), Festival Internacional de Música d'Altafulla (2012), XXXI Cicle de Música Coral de Logronyo (2013), VII edició de Música Sacra a la Rectoria i XXXI Festival Coral de Polifonia de Sogorb (2014). Ha realitzat gires de concerts per Saragossa, Hondarribia, Vitòria, Santander, León, etc. I ha actuat per diferents cicles i sales de la Comunitat Valenciana, entre els quals destaquen els organitzats pels ajuntaments de Godella, Vila-real, Ràfol d'Almúnia, Sogorb i Aula de Música de la Universitat de València. A cau d'orella és grup resident en la Universitat de València.

Mónica Perales i Massana, és la directora del Cor de Dones "A Cau d'Orella". Naix a Barcelona on guareix els seus estudis en el Conservatori Superior. En 1994 es trasllada a València on fixa la seua residència. És directora de l'Escola de Cant Coral de la Nau de la Universitat de València, directora de l'Escola de Música Camp de Morvedre. Durant 8 anys dirigeix el cor de cambra Caranes. Ha sigut convidada pel Cor de Cambra Acadèmia d'Orfeu de Castelló amb la finalitat de muntar un programa de dones compositores l'any 2008. Sota la seua adreça es realitzen els cursos d'estiu d'Adreça Coral organitzats actualment per Aula Coral de València i coordina els cursos de la FECOCOVA el qual coordina des de la seua fundació en el 2006. Imparteix el curs "L'adreça coral en els cors infantils" dins dels cursos organitzats pel Patronat d'Activitats Musicals de la Universitat de València, des de l'any 1998. Ha impartit dos cursos convidada pel cabildo de Las Palmas de Gran Canària els anys 2007 i 2008. Ha sigut convidada en dues ocasions en les Jornades d'Aulodia en el Taller de Tècnica d'Adreça de cors, així com en els cursos relacionats amb la música coral que organitzen els Cefires de Godella, València i Castelló. Dirigeix l'Escola Coral La Nau de la Universitat de València, el Cor del Club Coral La Nau Gran de la Universitat de València i l'Escola de Música Camp de Morvedre en el Port de Sagunt. És llicenciada en Història de l'Art. Dirigeix A cau d'Orella des dels seus inicis el març de 2006.

Consulta la resta de programació d'ACUA ací:

Programación ACUA