III Jornada del Grau en Filologia Catalana

Alacant, 12 de març de 2018
Soraya Mas Arronis

III Jornada del Grau de Filologia Catalana 2018El pròxim 15 de març de 2018 es celebrarà la III Jornada del Grau de Filologia Catalana, "Normalitzar la norma", organitzada pel professorat membre de la Comissió Acadèmica del Grau de Filologia Catalana, presidit per Vicent Beltran, Josep Lluís Martos, Sandra Montserrat i Carles Segura, i secretariat per Elena Sánchez, que dediquen enguany la jornada a la llengua, i, en concret, a la norma.

L'acte s'organitzarà en sis sessions precedides per una inauguració que començarà a les 9.00h i tindrà una duració aproximada de 15 minuts. També, després de les sessions 2,3 i 4 hi haurà un debat aproximadament de 30 minuts. Els assistents tindran dos descansos de 45 minuts, un pel matí i l'altre per la vesprada, a banda de la pausa que han establert els organitzadors per menjar, de 14.00h a 16.00h.

La primera sessió s'obrirà acabada la inauguració fins les 10.15h, "Norma lingüística? Per a què?" amb Josep Martines professor de la Universitat d'Alacant i membre de l'Institut d’Estudis Catalans i de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

La segona sessió serà de 11.00h-12.00h "L’elaboració de l’obra normativa" amb Teresa Cabré.

La tercera sessió serà de 12.30h-13.30h "De les aules, al món professional: treballar amb la norma" amb David Azorín, Rosa Esteve , Ricard Ferrer i Andreu Sentí.

La quarta sessió de 16.00h-16.30h "Acostem-nos en valencià a les persones sordes" amb Aida Cano i Rosa Cantó.

La quinta sessió de 16:40h-16:50h , tindrà lloc la intervenció, amb una durada aproximada de 10 minuts cadascún, d'alumnes recent graduats amb els seus corresponents TFG:

• Antoni Cabrera "Fraseologia valenciana: elaboració, classificació i anàlisi d’un corpus d’idiomatismes d’Altea"
  • Joaquim Cano "Contrast lingüístic entre català i napolità"
  • Adrián Cervetto "Diccionari muixeranguer"
  • Tamara Ortiz "Coneixem l’estàndard fonètic? Reflexions i anàlisi"
  • Elena Verdú "Demà hi aniré. Com aprendre a usar la construcció hi-locativa a Secundària en l’àmbit educatiu valencià"

La sexta sessió, de 17.45h a 19.00h  serà Taula Redona "El que hem fet ja sobre llengua" amb Maria Gómez, Pau López, Clàudia Muñoz i Ivan Ponce; Francesc Borrell, Blanca Lledó, Jordi Sifres, Borja Gómez del Campo, Lluís Hidalgo, Irene E. Santacreu, F. Xavier Angulo, Marc Arlandis, Josep J. Llorens, Jonathan Sánchez, Jesús-Àngel Velasco; Javier Soler i Víctor Vallés

Finalment, per acabar amb la jornada hi haurà una cloenda de 19.00 h-19.15 h.

Els actes es realitzaran a l'aula Magna de la Facultat de Filosofia i Lletres.

Pots veure el programa