Nou èxit al Curs de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià i Llengües Estrangeres

Alacant, 9 de gener de 2018
Per Marc Santonja

Des de l'11 de desembre, s'està realitzant en la Universitat d'Alacant el cinqué curs de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià i Llengües Estrangeres (Francés, Anglés i Alemany). En aquesta edició, com ja és habitual, s'ha tornat a incrementar tant el nombre d'alumnat com el de preinscrits. Enguany s'hi han preinscrit 1.716 persones, quasi 200 més respecte al curs del 2016-2017, i finalment s'hi han matriculat 814, 106 alumnes més que l'any anterior. Com a novetat, cal destacar que han hagut canvis en el procés de matrícula, en la qual s'ha donat prioritat a l'alumnat de la Universitat d'Alacant.

Convé recordar que el Certificat de Capacitació habilita per a fer docència en valencià i en les llengües estrangeres oferides, en els nivells educatius no universitaris, com estableix l'Ordre 17/2013, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les titulacions administratives que faculten per a l’ensenyament en valencià, del valencià, i en llengües estrangeres en les ensenyances no universitàries en la Comunitat Valenciana. Tota la informació amb detall sobre les funcions per a les quals faculta aquest certificat es troba en el web del Servei de Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En la legislació actual, la Capacitació facultarà i serà requisit mínim per a l'ensenyament en valencià com a llengua vehicular, i serà al mateix temps requisit mínim per a impartir la docència del mòdul de Valencià en el cicle I de la Formació Bàsica de Persones Adultes. A més, el Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià és requisit per a accedir en les places de mestre en primària, secundària i formació professional.

Pel que fa a la capacitació en altres llengües, per exemple, si un alumne obté la capacitació en valencià, només ha de cursar la Llengua Anglesa d'Especialitat i aportar un B2 d'anglés per a obtenir la capacitació en anglés, una oferta molt atractiva per a poder obtenir diverses capacitacions en un mateix cursos i amb facilitats.

El curs de Capacitació del Servei de Llengües de la UA es duu a terme des del curs 2013-2014 i enguany compleix el seu cinqué aniversari consecutiu, i ja des de la primera convocatòria hi ha hagut grup de valencià i anglés en les assignatures comunes (de competència professional general), i s'ha impartit la llengua d'especialitat en valencià, anglés i francés. Des del curs 2015-2016 s’imparteixen les assignatures de competència professional general també en francès i s’incorpora l’assignatura Llengua Alemanya d’Especialitat.