El MUA i el Juan Gil Albert inauguren una nova edició de Trobades d'Art Contemporani

Alacant, 11 de maig
Per Ana Sánchez

La Universitat d'Alacant i l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert inauguren una nova edició dels les Trobades d'Art Contemporani (EAC), el divendres 11 de maig a les 19.30  hores, en la sala El Cub del Museu de la Universitat d'Alacant (MUA). La mostra estarà oberta al públic fins al 21 de juliol.

Es tracta d'una oportunitat immillorable per a connectar la creació més actual entre la comunitat universitària i la societat alacantina en general, una complicitat que ha consolidat les Trobades d'Art Contemporani com una excel·lent plataforma de reflexió, debat i coneixement entorn de la creació i la societat contemporània.

En aquesta divuitena convocatòria del concurs s'han presentat 152 propostes, xifra que suposa un gran èxit de participació i un gran nivell de propostes que mostren l'estat actual de la recerca dels seus autors, la vocació multimèdia i la desbordant creativitat dels quals els porta a unir amb absoluta llibertat les diferents disciplines artístiques en les seues modalitats amb tota mena de materials, recursos, tècniques i suports.

El jurat ha seleccionat 24 propostes artístiques d'entre totes les presentades, 21 d'individuals a més de tres propostes col·lectives que impliquen vuit artistes més.

Com en anys anteriors, en la qualitat dels projectes seleccionats es reflecteix una excel·lent perspectiva de l'estat en què es troba el panorama artístic actual a través d'una àmplia varietat de registres com fotografia, pintura, escultura, dibuix, gravat i vídeo, que aborden temes de caràcter social al costat d'altres enfocaments més personals, però sempre des d'una posició reflexiva i crítica.

Procedència dels participants: deu són valencians (dels quals, cinc d'Alacant), dos de Madrid, tres d'Andalusia, quatre de la Regió de Múrcia, nou del País Basc, Castella-Lleó, Catalunya i Aragó, fins i tot artistes procedents de Rússia, del Perú i de la República de Xina a Taiwan, que resideixen a Espanya. L'encertada trajectòria de les Trobades d'Art Contemporani, ja consolidades en l'àmbit nacional, explica l'interès de molts artistes, alguns amb un itinerari més que brillant, a participar-hi.

Artistes individuals seleccionats:

• RAMÓN SÁNCHEZ RESALT
  • JUAN ZURITA

Propostes col·lectives seleccionades

• SN (Alfonso Fernández  i Begoña García)
  • LAMANOROBADA (Marta López, Judit Mínguez, Adoración Martínez i Juan Ignacio Rico)
  • MARÍA CASTELLANOS&ALBERTO VALVERDE