I Fòrum Turisme Sostenible Baix Segura

Alacant, 23 de mayo 2018
por Ana Sánchez

El 24 de maig tindrà lloc a l'Auditori de l'Escola de Música i Cultura de Los Montesinos el I Fòrum de Turisme Sostenible al Baix Segura. El col·loqui serà inaugurat per la directora general de Turisme de la Generalitat Valenciana, al costat de l'alcalde de Los Montesinos, Jose María Butrón, i el diputat provincial de Foment, Sebastián Cañadas, a les 9.00, i s'estendrà fins a les 14.00 hores. Comptarà amb una àmplia participació de la Universitat d'Alacant a través de la Seu d'Oriola i la Facultat de Filosofia i Lletres.

La jornada pretén ser un espai de debat i reflexió sobre el model turístic, des de la perspectiva integral de la sostenibilitat, atenent criteris mediambientals, socioculturals i econòmics. Un altre dels objectius del fòrum és generar xarxes participatives de col·laboració i sinergies entre els professionals del sector públic i privat de la comarca, i donar visibilitat a projectes innovadors impulsats al  Baix Segura.

Els organitzadors aposten pel que denominen turisme actiu (agroturisme, ecoturisme, turisme d'esport, gastronòmic), per les indústries culturals i creatives entorn dels valors de l'horta o el patrimoni cultural i monumental.

El programa tractarà temes com les “activitats d'interpretació i senderisme en espais naturals”; una taula redona sobre el present i futur de les vies verdes, i una segona taula redona sobre "Emprenedoria en el sector turístic. Reptes i oportunitats per a la igualtat de gènere".

L'esdeveniment serà clausurat per la vicerectora d'Estudiants i Ocupació de la UA, Nuria Grané.

• 9.00 Recollida d'informació i acreditacions.

• 9.30 Benvinguda i presentació de la jornada.

• 10.15 Activitat d'interpretació i senderisme en els espais naturals.
  • 11.00 Pausa per al cafè. Networking.
  • 11.30 Taula redona. "Turisme sostenible: present i futur de les vies verdes".
  • 13.00 Taula redona. "Emprenedoria en el sector del turisme. Reptes i oportunitats per a la igualtat de gènere".
  • 14:00 Conclusions i cloenda.

Per a més informació sobre el programa i els ponents