La UA analitza l'espai públic des de la perspectiva de gènere

Alacant, 23 d'abril de 2018

L'Aula de la Salut de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant continua amb la programació del Seminari Salut, Dones i Gènere, coordinat per María Teresa Ruiz Cantero (catedràtica de Medicina Preventiva i Salut Pública, coordinadora del Grup d'Investigació de Salut Pública de la Universitat d'Alacant i integrant de l'IUIEG) amb un interessant i nou programa per a la setmana vinent. S'abordaran les "Ciutats segures. L'espai públic des de la perspectiva de gènere" a través de quatre activitats:

Dilluns 23 d'abril es durà a terme una "Marxa exploratòria" per a identificar en la Vila Vella d'Alacant, juntament amb l'Associació de Veïns, els punts d'inseguretat i els problemes de salut pública: brutícia, problemes de mobilitat i soroll. Segons Ruiz Cantero, "per a aquesta marxa exploratòria s'ha seleccionat un grup de quinze persones de diversos perfils d'acrod amb el tipus de població que viu en el nucli històric d'Alacant, de manera que siga representativa". Les persones seleccionades estaran acompanyades per experts nacionals i internacionals en aquest tema i, una vegada identificats aquests problemes, es traslladaran a l'Ajuntament d'Alacant.

Dimarts 24 abril a les 19 hores, Inés Novella, arquitecta urbanista, i investigadora de la Càtedra UNESCO de Polítiques de Gènere de Ciència, Tecnologia i Innovació, impartirà la conferencia "Ciutats segures. L'espai públic des de la perspectiva de gènere", en la Seu Ciutat d'Alacant (Sant Ferran, 40).

Dimecres 25 d'abril, coincidint amb la celebració del Dia Internacional del Soroll, els organitzadors han convocat una Concentració a la plaça de l'Ajuntament, on guardaran un minut de silenci, en un gest solidari.

I divendres 27 d'abril a les 19 hores en el Claustre del carrer de Llauradors, amb un programa de conferències sobre "L'efecte del soroll en la nostra salut", impartides pel doctor Guillermo Severa, cap del Servei d'Otorinolaringologia de l'Hospital General Universitari d'Alacant, i per la doctora Francis Sellés, neurofisióloga clínica en la Unitat del Son del mateix hospital.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer