XVIII edición de la Muestra de Humor Social de la UA

Alacant 15 de maig de 2018

La persona i el maltractament animal protagonitzen la XVIII edició de la Mostra d'Humor Social de la UA

La Jornada d'Humor Social de la UA, que es va inaugurar el dimarts 8 de maig amb l'exposició "La persona i l'animal relaciones perilloses", estarà oberta al públic fins al 15 de juny, a la Sala Trànsit, aulari II, gràcies al suport de Federació de Caricaturistes d'Espanya (FECO-Espanya).

Juli Sanchis, Harca, vicepresident de FECO-Espanya, afegeix que "l'exposició no solament se centra en els bous; hi ha altres celebracions en què s'assenyala que es maltracta els animals, com el tir i arrossegament, que es practica en algunes localitats valencianes, La Baixada del Corb a Mancor de la  Vall, La Fiesta de la Cabra a Manganeses de Polvorosa, La Pava a Cazalilla, sense comptar la quantitat de mascotes que s'abandonen perquè els amos se'n cansen o els gossos -principalment llebrers- abandonats per caçadors. Per no parlar dels animals que consumim, produïts de manera industrial, en recintes estrets amb la finalitat d'obenir una carn més tendra i que es degollen o s'electrocuten en cadena".

Prop d’un centenar de dibuixos de quaranta-dos autors nacionals i internacionals han sigut elegits per a donar forma a l’exposició. L’humorista gràfic Enrique Pérez, comissari de la mostra, detalla que els dibuixos triats per a aquesta nova mostra d’Humor Social "ofereixen una mirada reflexiva dels seus autors sobre els abusos i excessos del maltractament animal, mostrant imatges impressionants, però en clau d’humor".

Enrique
Angelines
Gab
Juan Carlos
Nerja
Tonisavski

Enguany s'exposen obres de dibuixants com Madrigal, Almarza, Elena Ospina, X. Marín i Ortuño, Vicent Ivars i Enrique Pérez, entre d'altres.

L'acte central d'aquestes XVIII Jornades d'Humor Social de la UA va tenir lloc el divendres 11 de maig, a la sala d'actes de l'aulari II, amb una taula redona i el lliurament del Premi Notario de l'Humor d'UA, que enguany ha correspost al dibuixant Enric Arenós, Quique.

Enric Arenós, "Quique"

L’humorista gràfic Enric Arenós, Quique (Vila-real, 1941), després de publicar vinyetes humorístiques en diverses publicacions (entre les quals Jaimito, amb la signatura Arenós), es va iniciar professionalment en la revista Valencia Cultural el 1960, per a continuar després en Signo, de Madrid, des del 1963, anys en els quals va seguir un curs d’humorista que impartia el pare de Zipi i Zape, Escobar, i va adoptar el pseudònim Quique, que utilitzaria al llarg de tota la seua trajectòria.

Arenós ha publicat 29.000 vinyetes en més de cent revistes i diaris. Ha obtingut els premis Saló d’Humor de Ciutadella (1971) i Olimpíada Internacional de l’Humor de València (1972), ha sigut guanyador del Premi Mingote i també ha obtingut la distinció al Mèrit Cultural concedida per la Generalitat Valenciana l’octubre de 2017. La seua obra ha sigut seleccionada en concursos internacionals d’humor del Canadà, Grècia, Itàlia, Bèlgica, Bulgària, etc. És autor de llibres com Sin censura eclesiástica, Sálvese quien pueda, Castellón, Pobres ricos, Tico el agnóstico, De Norte a Sur, La escuela vista con humor i Quique, 60 anys dibuixant humor. Arenós mostra el seu mestratge en el dibuix, es converteix en còmplice del lector i defineix el seu humor prenent Mingote com a model.