Curs d'estiu: Procés penal. Qüestions Actuals

Alacant. Dimecres, 4 de juliol de 2018

La Seu Universitària de Dénia (Casa de la Paraula-Baleària. Moll de la Pansa, s/n) es converteix, a partir de demà, en centre de debat d’acadèmics i experts en procés penal, que participaran en el curs d’estiu de la UA coorganitzat amb l’ICALI, Procés Penal. Qüestions Actuals. El curs, dirigit por la professora de la UA Verónica López i per Miguel Ángel Martínez, de l’ICALI, pretén respondre a les qüestions actuals que planteja el procés penal: instrucció i imputació, eurordre, enjudiciament de delictes lleus i violència de gènere.

Amb aquest objectiu, juristes reconeguts –entre els quals destaquen José Ramón Navarro, president de l’Audiència Nacional; Vicente Magro, magistrat del Tribunal Suprem; Verónica López, directora general de Justícia. Conselleria de Justícia de la Generalitat Valenciana; Julio Úbeda, magistrat de l’Audiència Provincial d’Alacant, i Jorge Rabasa, fiscal en cap de l’Audiència Provincial d’Alacant, entre d’altres–, abordaran qüestions d’actualitat com ara aspectes de la instrucció i la lluita contra la violència de gènere, propostes de reforma en el Codi penal, instruments de lluita contra la violència de gènere, o violència de gènere i prova tecnològica.

La jornada inaugural, dedicada al primer bloc temàtic «Aspectes de la instrucció», tindrà lloc demà dijous, 5 de juliol, a les instal·lacions de la Seu Universitària a les 9.30 hores, amb l’assistència del degà de l’ICALI, Fernando Candela, i el degà de la Facultat de Dret, Pedro J. Femenía, els codirectors del curs, Miguel Ángel Martínez i Verónica López, i Esperanza Tur, coordinadora.

El divendres 6 de juliol, de 10 a 15.30 hores, el bloc temàtic estarà centrat en «La lluita contra la violència de gènere». Concretament, en la segona jornada es parlarà de les «Propostes de reforma en el Codi penal en matèria de violència de gènere» (Vicente Magro, magistrat del Tribunal Suprem); «Instruments de lluita contra la violència de gènere» (Verónica López, directora General de Justícia. Conselleria de Justícia de la Generalitat Valenciana); «Violència contra la dona» (Catalina Alcázar. Advocada, vocal de la Junta de Govern de l’ICALI), o «Violència de gènere i prova tecnològica» (Olga Fuentes, catedràtica de Dret Processal de la UNED).

Programa complet: https://web.ua.es/va/verano/documentos/2018/diptics/proceso-penal.pdf