Retos actuales frente a la problemática del CO2

Alacant, 16 de juliol de 2018.

La Universitat d'Alacant serà punt de trobada d'experts en el Canvi Climàtic i Efecte Hivernacle en el Curs d'Estiu %u201CReptes actuals enfront de la problemàtica del CO2%u201D. Amb adreça del professor Diego Cazorla, i coordinat per Ángel Berenguer i Enrique Vicente Ramos, aquest curs donarà a conèixer les últimes tecnologies de captura, emmagatzematge, transport i usos del CO 2 , i explicarà entre els seus ponents amb membres de grans empreses (Cemex, Iberdrola, Repsol, Hunosa) xicoteta i mitja empresa (G2MTech) i centres de recerca com el CSIC, CIEMAT o IMDEA Energia.

La vicerectora de recerca de la UA, Amparo Navarro, i el degà de la Facultat de Ciències, Luis Gras, han inaugurat aquesta trobada que ha començat avui, dilluns 16 de juliol a les 9 hores i es perllongarà fins al divendres 20 de juliol en el Saló d'Actes de l'edifici Germà Bernàcer del Campus. Pedro Mora, professor de la Universitat Politècnica de Madrid, ha impartit la conferència inaugural %u201CCanvi climàtic. Reptes i perspectives globals%u201D.

Durant les cinc jornades s'abordaran temes d'interès com:

• les Tecnologies de captura de CO2 i la seua implementació en la indústria (Juan Pablo Marco. Gerent de l'EBT G2MTech);
  • les Tecnologies emergents en captura de CO 2 (Fernando Rubiera. Professor de Recerca, CSIC %u2013 Institut Nacional del Carbó);
  • les Tecnologies de transport i emmagatzematge del CO2 (Bernardo Llamas. Universitat Politècnica de Madrid);
  • els usos del CO2 (Mª Carmen Román. Catedràtica de Química Inorgànica de la UA); o
  • la perspectiva futura de les tecnologies CAUC (Luis Díaz.Cap Grup Termoelèctric d'HUNOSA).

El programa inclou també altres ponents destacats com Víctor de la Penya (Investigador Sènior d'IMDEA Energia), Carlos Brotons (Gerent de Medi ambient, CEMEX), Laura Torrent (Lecturer, Universitat de Cambridge), Antonio Sepúlveda (Catedràtic de Química Inorgànica de la UA).

La jornada de clausura, el divendres 20, comptarà amb Marta Maroño (Investigadora de CIEMAT) que parlarà de %u201CReptes i oportunitats dels centres de recerca en la temàtica del CO 2 en el marc dels programes H2020 i Horitzó Europa%u201D; i
Mónica García Ruiz (Investigadora de REPSOL.) qui detallarà %u201CCom afronta Repsol el repte de la problemàtica del CO 2 : sent part de la solució%u201D.

Programa complet .

CO2 1