L'exposició 'Residual' obri les seues portes en el Museu de la Universitat d'Alacant.

Alacant, 14 de setembre de 2018.

El Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) inaugura avui, en la Sala Sempere, l'exposició 'Residual', el treball de quatre artistes i un col·lectiu seleccionats en la quarta edició de' Residències PLUS MUA', en el qual han desenvolupat cinc projectes d'art contemporani.

Varetes de ferro, antenes, suports metàl·lics, pintura i altres materials configuren aquesta original exposició, protagonitzada per Leonardo Ahr, Diana Lozano Gómez i Álvaro Jaén López (col·lectiu VAIG DONAR + LA GROUP), Rafael Fuster, David Scognamiglio i Miguel Selleres, que presenten les seues obres fins al 21 d'octubre.

L'acte inaugural de la mostra tindrà lloc en la Sala Polivalent del MUA, a les 19 hores, i se celebrarà una taula redona, a les 18:00h, moderada per Bernabé Gómez, tècnic del MUA i coordinador del projecte, on els artistes parlaran de les seues obres.

Artistes i projectes

L'artista alemany Leonardo Ahr presenta el seu projecte L'Arquitectura del rastre, en el qual partint de l'espai urbà com a matèria primera de la creació, mostra llocs abandonats per l'activitat humana, on recupera els moviments registrats mitjançant la materialització del desplaçament i del rastre, utilitzant vareta de ferro i enderroc que s'articula en una instal·lació escultòrica per a dotar a l'espai de les mateixes característiques dinàmiques.

Blanco. Lectures d'un espai és una obra desenvolupada per Diana Lozano Gómez i Álvaro Jaén López (col·lectiu VAIG DONAR + LA GROUP), que aborda la relació de conceptes "creació i context" des d'un procés experimental lligat als espais del museu. D'aquesta manera, la finalitat d'aquest projecte és registrar l'activitat principal que es desenvolupa en el lloc, a partir de les visites i recorreguts que pot realitzar l'espectador pel museu.

En l'obra de Rafael Fuster Parany i cartó es mostra com a partir de deixalles metàl·liques oposades s'originen les obres d'aquest projecte que tenen la intenció de dialogar amb l'arquitectura del museu, caracteritzada per una geometria rotunda i pura, tal com la defineix el seu arquitecte Alfredo Payá.

Resistent fragilitat és la composició artística que presenta David Scognamiglio, una obra escultòrica i una intervenció artística, que mostra la reflexió de l'artista sobre la condició humana contemporània en la qual trasluce una certa ambigüitat, i en la qual cerca posar en paral·lel les estructures mínimes presents en la ciutat %u2013antenes, suports metàl·lics i altres aparells, que de manera quasi invisible permeten el funcionament de la nostra societat%u2013 amb les estructures psíquiques que ens permeten funcionar com a éssers humans.

I finalment, l'artista alacantí Miguel Selleres presenta Mise was here, un projecte de pintura mural, el significat de la qual està intrínsecament lligat a l'exploració del procés creatiu. Mitjançant l'ús de la pinzellada, els colors vius i elements oposats per l'espai, la pintura i el seu entorn són coprotagonistas en un diàleg compositiu que cerca harmonitzar l'obra amb el seu context particular.

Residual 2
Residual 4