Saltar apartados
  • UA
  • veu.ua.es
  • Publicitat i cultura a través dels cromos de Nestlé

Publicitat i cultura a través dels cromos de Nestlé

Alacant. 20 de setembre de 2018

 

La UA mostra mig segle de publicitat i cultura a través d'una exposició dedicada als àlbums de cromos de Nestlé

"Una il·lusió meravellosa: ciència i color en els cromos de Nestlé. Mig segle de publicitat i cultura (1920-1966)" és el títol de l'exposició comissariada pels professors de la Universitat d'Alacant Carlos Barciela i Carmen Ródenas. La mostra es podrà veure a la Sala Aifos de la UA (Facultat de Filosofia i Lletres III) des d'avui fins al 29 de novembre.

L'exposició aplega les col·leccions de cromos que Nestlé va editar entre els anys 1920 i 1966. Un recorregut expositiu d'imatges acolorides dels productes comercialitzats per l'empresa, organitzat per estil d'edicions i per països, que ha comptat amb el suport de Nestlé Espanya.

S'hi mostren 37 plafons amb imatges i documents explicatius dels àlbums de la marca i vuit vitrines amb àlbums originals procedents de països com Suïssa, França, el Regne Unit, Bèlgica, Espanya, Itàlia, Iugoslàvia, Xipre, Japó, Austràlia, Índia, Argentina i Líban (en l'època en què era protectorat francès). Entre d'altres, hi ha l'àlbum Timbres, que Nestlé va editar el 1920. Una sèrie d'imatges sobre una gran varietat de temàtiques, en la major part de caràcter científic i cultural; l'àlbum Immortelle Egypte, editat el 1966, col·lecció que l'empresa va realitzar amb la col·laboració de científics, professors universitaris i reconeguts experts que es van encarregar d'escriure textos divulgatius de gran qualitat, per als quals els cromos servien d'il·lustració. I la col·lecció de cromos El deporte visto por sus ases, darrera col·lecció publicada per Nestlé a Espanya el 1967.

Carlos Barciela, catedràtic d'Història Econòmica de la UA i propietari de la col·lecció, explica que "la mostra pot ser vista de moltes maneres. Amb els ulls de les persones que no van conèixer aquella època i per als quals els àlbums es poden analitzar com a mers, encara que molt interessants, objectes publicitaris. També amb ulls curiosos i sorpresos pel preciosisme de les imatges. Però, sens dubte, és una exposició que despertarà records i emocions molt fondes per a tothom que va viure aquella època i que va gaudir de la bellesa i els ensenyaments dels àlbums".

Com a complement a aquesta exposició, la UA té prevista la publicació d'un catàleg elaborat pels professors de la UA Emilio Feliu, Lola Fernández, Virginia Barciela i Carlos Barciela, en el qual es recopilen imatges de l'exposició, textos relatius al col·leccionisme i a la publicitat de l'empresa Nestlé.

 

 

VEU Revista cultural de la Universitat d'Alacant


Revista Cultural VEU
Secretariat de Promoció Cultural i Lingüística
Universitat d'Alacant
Carretera Sant Vicent s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9593

Fax: (+34) 96 590 3464

Twitter: https://twitter.com/culturaenlaua

Facebook: http://facebook.com/culturaenlaua

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464