Taller d'escriptura en la Seu Ciutat d'Alacant amb Alejandro Polomas, premi Nadal 2018.

Alacant, 16 de gener de 2019

'Escriure és dir, i per a dir cal conèixer el poder de la veu: el seu gruix, la seua capacitat de trobar el ressò en qui ens escolta, el ressò que deixa en qui ens llig'

La Seu Ciutat d'Alacant i Casa Mediterrani organitzen un taller d'escriptura que serà impartit per l'escriptor Alejandro Palomas, amb el títol La Por, l'Escriptura i la Veu. Durant tres jornades, del 17 al 19 de gener, Palomas, premi Nadal 2018 i premi nacional de Literatura infantil i juvenil 2016, impartirà els seus coneixements en la Seu Ciutat d'Alacant (Ramón y Cajal, 4).

• Dijous 17 i divendres 18, de 18 a 20 hores.
  • dissabte 19, de 10 a 12 hores.

"Trobar la veu pròpia és el primer pas per a deixar de témer la pàgina en blanc. La resta és un capítol a part, és ficció."

I és precisament la ficció el tema que ocuparà aquesta introducció a l'escriptura des de la visceralitat creativa. Segons Alejandro Palomas "l'escriptura no la fa una història, sinó la persona que l'explica. Dedicarem la trobada a treballar aquest principi: què començar a explicar i el des d'on. Treballarem la puresa del diàleg, els silencis narratius, netejarem veus que no serveixen, exercitarem la llibertat creativa davant de la pàgina en blanc".

Des d'on escrivim? Per què tenim por dels diàlegs? Com controlem i modulem la visceralitat? Qui hi ha darrere de la veu que escriu i per què no sabem ordenar una història que creiem que tenim dominada? Què és la por a explicar? Quan arriba el moment d'asseure'ns a escriure? Com el reconeixem? El que escric és realment el que vull escriure? Com ho puc saber? Aquestes són alguns dels interrogants als quals donarà resposta el taller.

Inscripció gratuïta: 965 14 53 33