Concert de Joan Isaac i Andreu Valor a Alcoi

Alacant, 2 d'octubre de 2019

En Sense perdre la cançó, títol d'aquest concert, el músic contestà, Andreu Valor, i el català Joan Isaac, fusionen els seus respectius repertoris amb el denominador comú de l'amor per la paraula. El concert reivindica de forma intimista la música de cantautor, reflexionant sobre paràmetres inèdits de la vida i la societat actual.

«Dos cantautors. Dues generacions. Una única intenció.

Sense perdre la cançó és un bell i fortuït projecte que tracta d’unir a l’escenari dos enamorats de la paraula, la sensibilitat i del respecte que de la cançó creen llibertats. L’un, una veu consagrada, creador de la Nova Cançó; l’altre, que de l’admiració fa conducta i de l’aprenentatge, la continuïtat. Fill d’aquesta onada.

Les formacions per a aquest recital cerquen la intimitat, la proximitat de les mirades i el cant dels batecs. Si el silenci ho permet, les cançons no seran crit; però sí, consciència i emoció.

Una emotiva troballa on l’admiració d’un referent espenta perquè el camí d’una nova generació seguisca l’estel d’un simbòlic camí, a duet, on les cançons es troben i les veus són un únic sentiment».

Esdeveniment en facebook

Andreu Valor

Andreu Valor(Cocentaina, Alacant, 1978) forma part de l'escena de la cançó valenciana en català.

La seua vinculació amb la música ha sigut constant. L'any 2000 crea, al costat d'altres companys, el seu primer grup, amb el qual durà a terme la seua iniciació al llarg de vuit anys.

En el 2008, després de la dissolució del grup, decideix caminar en solitari i comença a exposar els seus temes propis, compostos ja amb una temàtica social important, que encara perdura. Moltes de les seues cançons estan plenes de missatges destinats a la defensa cultural i del territori, a la dignificació social, a la presa de consciència i a la cerca de la plena llibertat individual.

Fins avui compta amb set treballs editats, els dos últims de 2018: Un concert de 10 anys i Poemitza't.

Joan Isaac

Joan Isaac és el nom artístic de Joan Vilaplana i Comín (Esplugas de Llobregat, Barcelona, 17 de setembre de 1953).

Compositor i intèrpret en llengua catalana, poeta i músic, Isaac és una de les grans veus de la cançó en llengua catalana. Defensor de la cançó d'autor, exerceix l'ofici de cantautor, imprimint-li a les seves composicions bellesa i sensibilitat. En elles es parla de l'amor, del desamor, de la vida, reflectint i denunciant, alhora, la incomunicació i la solitud de les persones en una societat cada vegada més deshumanitzada. Des de 1973 ha editat vint-i-dos discos de cançó d'autor i és un dels referents de la Nova Cançó.