Concert del quartet de corda de l'OFUA pel 121 aniversari d'Aigües d'Alacant

Alacant, 11 d'octubre de 2019

El concert, que se celebrarà en el Teatre Principal d'Alacant el dimecres 23 d'octubre a les 20.00 hores, tindrà una finalitat solidària i la recaptació estarà destinada, per primera vegada, a projectes formatius de la Societat de Concerts d’Alacant.

El Quartet de corda de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant (OFUA) interpretarà el Concert 121 Aniversari Aigües d'Alacant, amb el patrocini d'Hidraqua . El concert explica a més amb la col·laboració d'Aigües d'Alacant, el Teatre Principal i Oftalvist.

La cita tindrà lloc en el Teatre Principal el pròxim dia 23 d'octubre a les 20 hores, amb una entrada/donatiu de 10 euros, i la recaptació benèfica anirà destinada, per primera vegada, a projectes formatius de la Societat de Concerts d'Alacant.

El quartet de corda està integrat per María García Sivera i Alba Signes Pedro (violins), Carles Soler Navarro (viola) i Javier Masiá Martínez (violoncel), que interpretaran un repertori amb peces de Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Telemann i Antonín Dvorák. Els grups de cambra de l’Orquestra Filharmònica de la UA són el resultat del treball formatiu i pedagògic que orienta aquest projecte universitari. Constitueixen un element complementari de l’OFUA que els permet afrontar amb intensitat i rigor un repertori més ampli i versàtil que el que ofereix íntegrament una orquestra.

Per la seua banda, el projecte formatiu de la Societat de Concerts d'Alacantté com a objectiu acostar els més joves i diferents col·lectius socials a la música clàssica de qualitat. Els fons que es recapten amb el concert estaran dirigits a: facilitar l’accés d’estudiants de conservatori i a joves músics, a les actuacions dels concertistes de primer nivell del món que, cada curs, passen pel Teatre Principal convidats per la Societat; a obrir la Societat de Concerts a altres col·lectius per a facilitar el seu accés a la música clàssica (recentment han signat un acord amb l’ONGD APSA perquè alguns dels seus usuaris puguen assistir als concerts amb una beca); i, finalment, a l’obertura progressiva de la campanya de beques a altres col·lectius de joves i entitats socials perquè tinguen aquests mateixos avantatges.

Les entrades ja estan disponibles en la pàgina web del Teatre Principal i una hora abans en la taquilla del Teatre.

REPERTORI

I PART

Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)

- L'art de la fuga (Die Kunst der Fuge), Contrapunctus I i II