Exposició: Antologia d'Humor Social

Alacant, 18 d'octubre de 2019

La Mostra d'Humor Social de la UA compleix 20 anys. Humor Social va nàixer en la nostra Universitat l'any 2000 i va ser consolidant-se a poc a poc com a manera monogràfica d'expressió d'assumptes socials, com la immigració, la violència de gènere, la crisi de valors, la tolerància o els drets humans. Amb el suport de FECO Espanya(Federation Cartoonists Organisations), ha reunit a reconeguts dibuixants espanyols, encara que també ha comptat en les seues diverses edicions amb convidats d'altres països. També ha instituït el premi Notario de l'humor, que té com a objectiu el reconeixement de la trajectòria professional d'algun dibuixant. Entre uns altres, s'ha premiat a Forges, Kap, Puig Rosado, Ibáñez o la revista El Jueves.

Com a celebració d'aquests 20 anys de singladura, i en honor a la importància de l'humor com a eina de reflexió i responsabilitat social, la Universitat d'Alacant organitza l'exposició Antologia d'Humor Social de la Universitat d'Alacant, que pot veure's del 17 d'octubre al 14 de novembre en la Sala Aifos de la UA (edifici III de Filosofia i Lletres, núm. 18 en el plànol . Horari: dilluns a divendres de 9 a 14 h i dilluns a dijous de 16 a 19 h. Tel. 965 90 98 52).

Aquesta exposició subratlla la importància de l'humor com a animador de consciències, com a vehicle d'observació de problemes complexos que necessiten de la força del somriure per a afrontar en tota la seua magnitud. La sàtira i la ironia se situen ací com a agents catàrtics davant realitats que ens afecten a tots, davant situacions tràgiques i incòmodes que hem d'afrontar amb valentia.

Carteleta en pdf

Congrés sobre Humor Verbal i Nit de monòlegs amb xarrada entre còmics

L'efemèride que ara celebrem té lloc a l'una que el Congrés Internacional sobre l'Humor Verbal (23-25 d'octubre de 2019) que, organitzat pel grup de recerca Griale, reuneix en la nostra Universitat als màxims representants de la lingüística de l'humor en el món. El congrés compta amb cinc plenàries, més de cent comunicacions, una taula redona sobre els límits de l'humor (dijous 24 d'octubre a les 12.15 hores en el Paranimf de la UA) i una Xarrada entre còmics i Nit de monòlegs (dimecres 23 d'octubre a les 19.00 hores en el mateix Paranimf), gala pública en la qual participaran coneguts/as monologuistes de l'escena nacional: Patricia Sornosa, Patrícia Espejo, David Guapo i Dani Alés (xarra - entrevista) i Valeria Ros, Virginia Riezu, Raquel Sastre i Susi Caramelo (actuacions).

El Congrés Internacional sobre l'Humor Verbal és una ocasió única per a compartir coneixements sobre els últims avanços en l'estudi de l'humor i crear noves xarxes de recerca entre els diversos assistents a la trobada. A més, la participació de diversos professionals que es dediquen a l'humor, com a dibuixants, caricaturistes, còmics o programadors, converteixen la cita en ineludible.

En l'organització i finançament d'aquest esdeveniment científic han participat el grup GRIALE (VIGROB-065), els projectes de recerca GRIALEObserva (PROMETEU 2016/052, Generalitat Valenciana), GENHUMID (FFI2015-64540-C2-1-P / FEDER, UE), FIGURKID (FFI2016-76047-P, AEI / FEDER, UE), el projecte GRE14-19, els Vicerectorats de Cultura, Esport i Llengües, i de Recerca i Transferència de Coneixement, els Instituts de Recerca IUIEG i IULMA, la Facultat de Filosofia i Lletres, el Departament de Filologia Espanyola, Lingüística General i Teoria de la Literatura, el grup de recerca ACQUA, Ciutat d'Elda.