• Concert d'Andreu Valor i aniversari de l'ap..i d'Ús i Ensenyament del Valencià a Alacant

Concert d'Andreu Valor i aniversari de l'aprovació de la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià a Alacant

Alacant, 14 de novembre de 2019

El   23   de   novembre   de   1983,   les   Corts   Valencianes   van   promulgar   la   Llei   d’Ús   i Ensenyament del Valencià (LUEV), l’única que les Corts han aprovat fora de la seu de València i, precisament, a la ciutat d’Alacant.Per açò, la plataforma Alacant pel valencià celebra dissabte 23 de novembre el 36 Aniversari de la seua aprovació amb dos actes:

• A les 11.00 hores, als Jardins de la Diputació d'Alacant, tindrà lloc la lectura d'un manifest i una mostra de la cultura popular i tradicional alacantina, amb ball de bastons, danses, dolçaines i tabals, nanos i muixeranga.

• A les 20.45 hores, en la Seu Universitària Ciutat d'Alacant (Ramón y Cajal, 4), concert d'Andreu Valor «De la llengua, una cançó. Poemitza't».

Andreu Valor

Andreu Valor(Cocentaina, Alacant, 1978) forma part de l'escena de la cançó valenciana en català.

La seua vinculació amb la música ha sigut constant. L'any 2000 crea, al costat d'altres companys, el seu primer grup, amb el qual durà a terme la seua iniciació al llarg de vuit anys.

En el 2008, després de la dissolució del grup, decideix caminar en solitari i comença a exposar els seus temes propis, compostos ja amb una temàtica social important, que encara perdura. Moltes de les seues cançons estan plenes de missatges destinats a la defensa cultural i del territori, a la dignificació social, a la presa de consciència i a la cerca de la plena llibertat individual.

Fins avui compta amb set treballs editats, els dos últims de 2018: Un concert de 10 anys i Poemitza't.

Enllaç relacionat: manifest pel 35 aniversari de la LUEV en 2018