Exposició: Viure defensant drets. 20 relats gràfics per la defensa dels Drets Humans

Alacant, 7 de novembre de 2019

• Viure defensant drets. 20 relats gràfics per la defensa dels Drets Humans
    Brigadas Internacionales de Paz i Fundació Mundubat
  • Del 4 al 29 de novembre en la Sala Trànsit II (vestíbul de l'Aulari II de la UA, núm. 30 en el plànol - Tlf. 965 90 98 52)
  • Cartela en pdf

En 1998, l'Organització de Nacions Unides (ONU) va aprovar la declaració sobre defensores/és de drets humans. El text, oficialment denominat «Declaració sobre el dret i el deure els individus, els grups i les institucions de promoure i protegir els drets humans i les llibertats fonamentals universalment reconeguts», és un reconeixement als qui defensen els drets humans en totes les parts del món i a la importància de la labor que realitzen.

No obstant això, malgrat els acords internacionals per a la seua protecció, les persones, organitzacions i comunitats defensores de drets humans s'enfronten amb freqüència a un context de violència i alt risc: pateixen violacions sistemàtiques als seus drets per defensar drets. Cal assenyalar sobre aquest tema que durant l'any 2018, més de 1.000 persones defensores de drets humans van ser objecte d'amenaces, persecucions, detencions, criminalització, assetjament i altres agressions físiques, legals i socials. Almenys 321 persones de 27 països van ser assassinades per defensar el territori i el medi ambient, els drets dels pobles indígenes, la llibertat d'expressió o les identitats sexuals i de gènere, entre altres.

A través d'aquesta exposició, Brigadas Internacionales de Paz (PBI) i la Fundació Mundubat volen realitzar un merescut reconeixement a totes aqueixes persones, organitzacions i comunitats que, fent front a escenaris de violència i contextos adversos, treballen dia a dia per la promoció dels drets civils, polítics, econòmics, socials, culturals i ambientals.

Per això, presenten 20 experiències de defensores/és de drets humans situades en 5 països: Mèxic, Hondures, Guatemala, Colòmbia i Palestina.

Les històries que ens expliquen són solament una petita mostra de la multitud de lluites disseminades a tot el món. A través d'un relat gràfic, l'exposició pretén visibilitzar les seues lluites, les seues demandes, els riscos als quals s'enfronten i les iniciatives col·lectives que han configurat per a fer-los front.