August Bover presenta el seu poemari

Alacant, 11 de febrer de 2019
per Alejandro Ferràndez Mas

El proper 1 de març a les 19.30 h podrem assistir a la Llibreria Pynchon & Co a  la presentació del poemari Blau marí del professor i poeta català August Bover, amb la promoció de l'Aula Literària Universitat d'Alacant i  la seua coordinadora, Isabel Marcillas. Hi intervindran l'autor juntament amb Gràcia Jiménez com a presentadora de l'acte.

Blau Marí

Blau marí és el darrer llibre publicat pel prestigiós poeta català, amb el qual ens fa partícips d'un recorregut per les arrels i el substrat de territoris que han marcat la seua vida com són la comarca del Garraf, Grècia, Nàpols, L'Alguer, Menorca, Barcelona i, per descomptat, gent estimada que li ha valgut d'inspiració per a crear les seues obres. En aquest recorregut, ens impregnarem de vivències i sensacions d'aquests paratges que transcorren de la llegenda a la cultura popular, coneixent el caràcter de la literatura i el sentiment de cadascun dels llocs on ens traslladem.

August Bover

Doctor en Filologia Romànica (Catalana), els seus poemes es troben en antologies i volums col·lectius –com ara Poesia al carrer, Haikús i tankas (Olot: Biblioteca Marià Vayreda, 2002), Llums i ombres del temps. Abecedari coral (Vilanova i la Geltrú: El Cep i la Nansa, 2003), El llibre de les odes (Olot: Associació l'Au Cal·ligràfica, 2005) o Long Island Sounds Anthology (Nova York: The North Sea Poetry Scene Press, 2011) i en revistes poètiques internacionals, com ara la publicació gal·lesa The Seventh Quarry.

També és vicepresident de la Federació Internacional d'Associacions de Catalanística i president de la Societat Catalana de Llengua i Literatura i ha estat investigador a les universitats de Saskatchewan (Canadà) i de Califòrnia a Berkeley (EUA). Ha sigut professor visitant a les universitats de Càller (Sardenya) i Perpinyà, exercint a més a més com a docent de literatura al Departament de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona, d'on és catedràtic emèrit. Ha publicat nombrosos llibres i articles, bàsicament sobre la literatura catalana de l'Època Moderna, com ara les antologies de la poesia de Pere Serafí (1987 i 2005).