El Cicle de Cinema en Versió Original projecta la pel·licula "Carmen y Lola"

Alacant, 22 de febrer de 2019
per Alejandro Ferrández Mas

La Seu Ciutat d'Alacant projecta el pròxim dimarts 26 de febrer a les 19.00 h, dins del Cicle de Cinema en Versió Original, la pel·lícula CARMEN Y LOLA, dirigida per Aranxa Echevarría. A més a més, cal destacar que Moreno Borja, un dels protagonistes i nominat en la categoria de Millor Actor Revelació en els Premis Goya 2019, estarà present a l'acte, que comptarà amb un debat amb lliure intervenció posterior a la projecció.

Carmen y Lola es tracta la diversitat afectiu-sexual dins de la comunitat gitana. La cinta va rebre huit nominacions a l'última edició dels Premis Goya, aconseguint dues de les estatuetes (Millor director novell i Millor actriu secundària).

Carmen y Lola

Carmen és una adolescent gitana que viu a l'extraradi de Madrid. Durant aquesta etapa, es veu destinada per la pressió del seu entorn a viure una vida que es repeteix generació rere generació: casar-se prompte i criar tants fills com li siga possible. No obstant però, un dia coneix a Lola, una gitana que se n'ix del comú que somnia amb anar a la universitat, dibuixa grafitis d'ocells i, en definitiva, és diferent a la resta. Carmen desenvolupa ràpidament una gran complicitat amb Lola de tal manera que ambdues tractaran de portar endavant el seu romanç, a pesar dels inconvenients i les discriminacions socials als quals s'han de veure sotmeses per part de les seues famílies.

Premis
  • 2018: 2 Premis Goya: Millor director novell i Millor Actriu Secundària. 8 nominacions.
  • 2018: Premis Feroz: 4 nominacions, incloent Millor pel·ícula dramàtica.
  • 2018: Premis Forqué: 2 nominacions, incloent Millor pel·lícula.
Crítiques
  • "No hi ha llacunes de principiant en la pel·lícula ni pretensions vàcues. El seu costumbrisme és del bo, posseeix frescor, sensualitat i capacitat per a emocionar-te".
Carlos Boyero: Diari El País
  • "S'ocupa de la més prohibida de les passions i, no obstant això, tot resulta obvi i fins i tot necessari (...) És mite, és provocació i és somni. (…)".
Luis Martínez: Diari El Mundo

Moreno Borja

Actor gitano malagueny resident a Madrid des dels 14 anys, Moreno Borja s'ha atrevit amb les cambres des de la pura vocació personal, sense haver passat per estudis d'art dramàtic. A més d'en Carmen y Lola, ha participat en La peste (2018) i Arde Madrid (2018).