El Niño de Elche oferirà una xarrada il·lustrada a la Facultat d'Educació

Alacant, 18 de febrer de 2019
per Alejandro Ferràndez Mas

El proper 13 de març a les 20.00 h el Niño de Elche ens donarà  la xarrada il·lustrada Ex-flamenco. Antologías y heterodoxias a la Facultat d'Educació. A l'acte ens parlarà i exemplificarà sobre peces d'alguns dels seus últims treballs com Vaconbacon, Cantar las fuerzas, Voces del Extremo, Compro Oro, Sí, A Miguel Hernández o La Antología del Cante Flamenco Heterodoxo, en les quals, partint del flamenc i utilitzant com a nexe comú les pràctiques experimentals, transita per temàtiques com la cultura popular, la poesia, la performance, les arts d'acció, o el flamenc com a avantguarda. L'entrada és gratuïta mitjançant invitació.

Recollida d'invitacions i informació:

EL NIÑO DE ELCHE

El Niño de Elche (Elx, 1985) és un artista indisciplinar que junta a les seues diferents propostes gèneres com el flamenc, el rock, la lliure improvisació, la performance, la música contemporània, la cançó d'autor, el teatre o la poesia. En la seua trajectòria discogràfica d'àlbums destaca el seu treball Voces del extremo (2015), on rep el guardó com a millor disc nacional per mitjans com Rockdeluxe, Radio3, El País o l'Associació de Periodistes Musicals d'Espanya.

Ha treballat amb artistes de l'escena contemporània com Israel Galván, Belén Maya, María Muñoz, Cía, Ferroviaria, Juan Carlos Lerida o Guillermo Weickert, entre altres. A més a més, col·labora assíduament amb artistes com Pedro G. Romero, Miguel Álvarez-Fernández, C. Tangana o Refree i ha realitzat un projecte conjunt amb l'emblemàtica banda granadina Los Planetas que veurà la llum a final d'any. Per altra banda, el 2017 va publicar el seu primer llibre titulat No comparto los postres i és convidat com a artista espanyol en Dokumenta14 a Atenes i Kasel.

El seu últim disc, titulat Antologia del cante flamenco heterodoxo, va ser publicat l'any 2017 i al juny d'enguany eixirà el seu nou disc produït pel colombià Eblis Álvarez de Meridian Brothers.

Consulta la resta de la programació de l'Agenda Cultural de la Universitat d'Alacant (ACUAper a aquest quadrimestre: