El Paranimf acull la representació de l'obra teatral "Porta'm al bosc"

Alacant, 25 de febrer de 2019
per Alejandro Ferràndez i Mas

El pròxim dimecres 27 de març a les 20.00 h el Paranimf de la Universitat d'Alacant acull la representació de l'obra teatral  Porta'm al bosc , de l'autor Joan Ramon Gironés. La posada en escena de l'obra, dirigida per Mercè Vila Godoy, anirà a càrrec de la companyia de teatre Maror Produccions.

Porta'm al bosc ens farà reflexionar sobre una qüestió tan present en la nostra societat com és el bullying, posant l'accent en la relació entre víctima i assetjador al llarg dels anys.

Les entrades tenen un preu de 5 €  i es poden adquirir online ací i de manera presencial a la Llibreria Compàs (núm. 35 en   el plànol  ) i a la taquilla del Paranimf fins una hora abans de l'inici.

Porta'm al bosc

Ricard i Ester van estudiar junts a l’Institut. Ester no ha oblidat mai el martiri que li van fer viure Ricard i els seus amics, però sobretot Ricard. Al cap dels anys Ester es converteix en mestra i descobreix, en una reunió de pares, que té a classe el fill de Ricard. A  Porta’m al bosc  però, els interessa anar més enllà: És possible que un adult arribe a superar les seqüeles del bullying ? Els assetjadors, ho segueixen sent tota la seua vida? Què succeeix quan, al cap dels anys, es retroben víctima i assetjador?

Maror Produccions

Maror Produccions és una productora teatral creada en 2015 a la ciutat d’Alacant. Es va encetar amb un text de Jordi Galceran, El crèdit , dirigit per Sergi Belbel i interpretat per Tomàs Mestre i Joan Miquel Reig. Com a segona producció, s’aposta de nou per un text d’un autor contemporani i novel. Porta’m al bosc , de Joan Ramon Gironés, té tots els ingredients per atrapar a un públic tant adolescent com adult. Un text potent, ben construït i actual que s’asseu sobre una temàtica per desgràcia prou estesa i penetrant com és el bullyng.

L'autor: Joan Ramon Gironès

Joan Ramon Gironès Manich (Arenys de Mar, 1980) és llicenciat en Comunicació Audiovisual, diplomat en Estudis Avançats (DEA) en Comunicació Social per la Universitat Pompeu Fabra i màster d’Escriptura per a Cine i Televisió a la Universitat Autònoma de Barcelona.  És autor d’ Acció! (finalista dels premis AV-FAD de Disseny pel projecte de sèrie d’animació per a adults 2002) i de la telesèrie El carrer de casa (premi de Comunicació de la Diputació de Barcelona 2002).

Autor del conte Desitja’m sort (finalista al Premi de Contes Emili Teixidor 2003) i de la narració Un pis per a ella sola (menció honorífica del jurat al Premi de Novel·la Curta Mn. Romà Comamala 2004), el 2008 funda la companyia teatral Los Genios Locos. Debuta amb Institufrènia ! (finalista al Concurs de Teatre de Tàrrega 2008). A la Nau Ivanow estrena No te cases con Roberto (2011), seleccionada a la Mostra de Teatre de Barcelona i a la Mostra de Teatre d’Alcora (País Valencià). El 2014 rep una beca de residència i creació de La Farinera del Clot (Barcelona) i estrena el drama d’intriga La nit ens atrapa (Premi Ciutat de Sagunt de Teatre 2015). Les seues dues darreres obres, Tot és negre (2016) i Porta’m al bosc (2017), han participat en la Mostra de Teatre de Barcelona. Amb Porta’m al bosc , a més, guanya per segon cop el Premi Ciutat de Sagunt de Teatre i queda finalista al XLI Premi Born.

Consulta ací la resta de la programació de l'Agenda Cultural de la Universitat d'Alacant ( ACUA per a aquest quadrimestre: