Exposicions febrer - març Càtedra Miró

Alacant, 5 de febrer de 2019
per Alejandro Ferràndez Mas

La Càtedra Antoni Miró continua amb la seua tasca de promoció i foment de l'art contemporani, especialment lligat al context valencià, amb la col·laboració en l'organització de tres exposicions que es duran a terme durant els mesos de febrer i març. En aquestes activitats, els assistents podran apreciar les exposicions Intangibles, narratives de l'absència, Temps i Introspectiva, totes situades a Alcoi al Centre Ovidi Montllor, a la Llotja de Sant Jordi i al Centre Cultural de la mateixa localitat.

Intangibles, narratives de l'absència
Alissia, Albacete, Inma Mengual, David Vila, María José Zanón

Cinc artistes presenten cinc projectes anàlegs, però en paral·lel, en els quals exploren els postulats de les seues investigacions més immediates. Cinc propostes diferents i individuals, que aborden la investigació i els desitjos artístics des de diferents mètodes de producció i que sorgeixen com a resultat de la investigació, anàlisi i experimentació, tant de la matèria com dels diversos procediments i processos utilitzats en la creació artística. Cadascuna d'aquestes expressions poètiques sintetitza el sentit íntim i profund de l'art.

Els diferents artistes aborden temes tan diversos com l'anàlisi de la mitologia femenina, prescindint de la seua arrel pejorativa imposada per la societat patriarcal, l'anhel de l'absent de tal manera que estimule la nostra imaginació juntament amb la intel·ligència reconstructora i, a més a més, un art centrat en l'estudi del cos humà i els seus processos d'evolució amb el mateix cos com a protagonista conceptual i material de l'obra.

Temps
Roc Candela

Amb un llenguatge cru, sincer, profund i despullat de floritures gratuïtes, l'autor ens convida a cercar dins de la seua ànima i a viatjar per un univers immortal, terrenal i misteriós en el qual ens transporta a unes sensacions plasmades en dues dimensions amb la mestria i la serenitat que donen la maduresa, la vida intensa, la curiositat i la sensibilitat. Sentiments dels quals podrem gaudir amb privilegi al poder contemplar la seua obra.

Introspectiva
Joan Castejón

Joan Castejón ens mostra en la seua obra Introspectiva el seu viatge a la visió més artística i bella de l'anatomia humana. En ella, podrem observar des de diversos angles i perspectives tots els racons del cos humà amb la qual cosa serem capaços de redescobrir la bellesa dels nostres cossos.

No obstant això, cal destacar l'innovador ús de la impressió gràfica que fa l'artista. Castejón és capaç d'aprofitar al màxim les possibilitats de difusió i democratització de l'art de tal forma que les seues obres són intervingudes quan tornen a l'estudi, com a filles clòniques dels dibuixos originals, permetent així la seua digitalització que fa que l'autor s'involucre de nou, en una tasca quasi restauradora, il·luminant i encenent de nou les obres.

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua