IV Certamen escolar de teatre grecollatí Alacant-Elx

Alacant, 22 de febrer de 2019

El 13 de maig comença el IV Certamen Escolar de Teatre Grecollatí organitzat per la Universitat d'Alacant i la Societat Espanyola d'Estudis Clàssics. Es tracta d'un festival escènic que pretén fomentar entre l'alumnat de l'ESO el gust pel teatre en general i pel teatre clàssic en particular, així com incentivar la creació de muntatges de textos grecollatins. La programació per a aquesta nova edició 2019 està composta per cinc obres teatrals de diferents centres d'educació secundària de la província d'Alacant.

El punt i final del certamen serà el dia 17 de maig amb el tradicional lliurament de premis. Durant aquest acte, a més del premi al millor grup i obra, el jurat també resoldrà el lliurament d'esments a la millor adreça, escenografia i treball actoral. El grup de teatre guardonat tindrà l'oportunitat de participar a més en el VII Festival de Teatre Clàssic de L'Alcúdia, que se celebrarà durant el mes de juliol del 2019.

Els IES interessats hi podran assistir a les representacions reservant a ofi.cultura@ua.es // Tlf. 965 90 9924

PROGRAMACIÓ
Col·legi Major de la UA - 12.00 h
  • Dilluns 13 de maig - ANTÍGONA, de Sófocles
    • Grup: Tétano de Crotona
    • IES Marcos Zaragoza (La Vila Joiosa)
    • Dirigit per: Neus Mª Calvo Escamilla
  • Dimarts 14 de maig - MALEÏDA POMA, d'Anna Ballester
    • Grup: Somhistrions
    • IES Pare Arques (Cocentaina)
    • Dirigit per: Imma Castellà
    • Adaptació: Imma Castellà, Aurora Pérez i Àlex Bertomeu
  • Dimecres 15 de maig - L'ORESTÍADA, d'Èsquil
    • Grup: Els violetes teatre
    • Col·legi Sagrado Corazón, Maristas (Alacant)
    • Dirigit per: Ana Sandoval i Stephaniya Ordoyan
    • Adaptació: Ana Sandoval
  • Dijous 16 de maig - ANTÍGONA, de Sófocles
    • Grup: La Nave Argo
    • Col·legi Immaculada Jesuitas (Alacant)
    • Dirigit per: Fernando Nicolás, Marién Navarro i Carlos Aragüez
    • Adaptació: Grup de teatre La Nave Argo
  • Divendres, 17 de maig - AULULARIA (LA COMÈDIA DE L'OLLA), de Plauto
    • Grup: La colla de l'Olla
    • IES Matemàtic Vicent Caselles Costa (Gata de Gorgos)
    • Dirigit per: Vicent Buigues Colomer
  • Divendres, 17 de maig - LLIURAMENT DE PREMIS
    • 18.00 h - Col·legi Major de la UA.
LES OBRES

ANTÍGONA, de Sófocles

En Antígona s'enfronten dues nocions del deure: la familiar, caracteritzada pel respecte a les normes religioses i que representa Antígona, i la civil, caracteritzada pel compliment de les lleis de l'Estat i representada per Creonte. A més estableix una oposició entre la manera en què les dues germanes, Antígona i Ismene, s'enfronten a un mateix problema.

MALEÏDA POMA, d'Anna Ballester

Viatjarem a la Grècia clàssica per a reviure un dels episodis més coneguts de la mitologia: el judici de Paris. Una mirada divertida ens presenta déus amb problemes quotidians i la gran història d'amor que va desencadenar la Guerra de Troia

L'ORESTÍADA, d'Èsquil

L'assassinat del rei de Mecenes per la seua esposa Clitemnestra, amb la complicitat del seu amant Egisto, cosí germà d'Agamèmnon, serà la causa del desencadenament de l'acció. Després de l'ocorregut, Orestes (fill d'Agamèmnon), instigat per Apol·lo i per la seua germana Electa, cercarà vengança. Orestes acabarà donant mort als culpables i, després d'açò, fugirà de Delfos a Atenes protegit per Apol·lo però allí serà jutjat per l'Areópago que Atenea estableix especialment per a la circumstància.

AULULARIA (LA COMÈDIA DE L'OLLA), de Plauto

Euclión, un vell avar, troba una olla plena de diners i viu en el constant temor de que li siga robada. De fet és descoberta i robada per l'esclau de Licónides, jove enamorat de la filla del vell; però la xica és promesa a un vell ric, Megadoro, que té intenció de desposarla també sense dot. Quan el desesperat Euclión veu recuperada la seua olla, consenteix les núpcies entre el jove i la seua filla, feta mare temps arrere pel mateix Licónides.

Entrada gratuïta. Reserves per a les sessions a través del correu ofi.cultura@ua.es o del telèfon 965 90 99 24.

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua