La UA acull la resolució dels premis 'MiCe Internacional 2019 Secció Universitat'

El dilluns passat, 18 de gener, el Museu de la Universitat d'Alacant va acollir la secció dels curtmetratges presentats al Premi Audiviosual MiCe Universitària 2019. La Mostra Internacional de Cinema Educatiu (MICE), que celebra la setena edició, dedica aquesta secció a curts documentals, curts de ficció i curts d'animació fets per joves universitaris de fins a 22 anys.

En aquesta edició van ser seleccionats 22 projectes de múltiples nacionalitats d'arreu el món com Índia, França, Suïssa, Itàlia, Alemanya, Espanya, Regne Unit, Mèxic, EUA, Iran, Albània, Taiwan, Rússia, República Txeca, Argentina i Geòrgia.

Dos van ser els jurats que van avaluar els títols presentats. El primer estava format per professionals del món audiovisual com Mohsen Dinif (secretari general del CIFEJ, Iran), Elham Shirvani (directora executiva del CIFEJ, Iran) i Mar Iglesias García, directora de Promoció Cultural i Lingüística de la Universitat d'Alacant, que resolien els premis MiCe Algemesí i MiCe Riba-Roja. El segon jurat, format per alumnat universitari del Voluntariat Lingüístic UA va entregar el premi Jurat Universitari MICE.

mice-jurat-1
mice-jurat-2

Premiats

Premi MiCe Algemesí 2019 Secció Universitat fins a 22 anys

Lainela
Mèxic / México / Mexico
Luis Cortez Castillo

Lainela, una xica de la ciutat, s'ha de desplaçar com cada dia amb cotxe fins a l’escola. Però, un dia, el cotxe s'espatla i necessita utilitzar una alternativa de transport per a arribar-hi. Aquest viatge canvia la perspectiva del seu entorn i s’enfronta a un món caòtic i amb molts problemes socials i ambientals.

Lainela, una chica de ciudad, tiene que trasladarse como todos los días en su coche a la escuela. Pero, un día, su coche se rompe y ella necesita usar otra alternativa de transporte para llegar a su destino. Este viaje cambia la perspectiva de su entorno y se enfrenta en un mundo caótico y con muchos problemas sociales y ambientales.

Lainela, a city girl has to trasladate like every day in her car to the school, but one day her car brokes and she needs to use another transport alternative to arrive to her destination. This journey changes the perspective of her  surroundings and she is confront in a caotic world and with a lot of social and environmental problems.

Premi MICE Riba-Roja 2019 Secció Universitat fins a 22 anys

Herman
República Txeca / República Checa / Czech Republic
Sruti Lodha

La monotonia és una malaltia. No tarda massa a apoderar-se de nosaltres, i cal molta espenta perquè ens en puguem allunyar. Camina amb Herman mentre s'aplica als seus hàbits rutinaris, quasi mecànicament. No obstant això, alguna cosa l'espera. La bambolla en què ell mateix s’havia tancat es punxa.

La monotonía es una enfermedad. No tarda mucho en apoderarse de nosotros, y se necesita un empujón para poder alejarse de ella. Camina con Herman mientras realiza sus hábitos rutinarios, casi mecánicamente. Sin embargo, algo le espera. La burbuja en la que él mismo se había metido comienza a pincharse.

Monotony is a disease. It doesn’t take too long to grip us and it takes a whole lot to be able to push your way out of it’s hold. Walk with Herman as he goes through his routine habit, almost mechanically. But, something awaits him. The bubble he had placed himself into, is being poked at.

Premi Jurat Universitari MiCe 2019 Secció Universitat fins a 22 anys

Saudade
Mèxic / México / Mexico
Claudia Franco

Aquesta és una obra que es pretén assemblar, com a lloc físic, a la separació de dues parts d’una relació interpersonal en què el sentiment sensual és perceptible. Aquest lloc ens dona la contemplació de l’expropiació d’un individu amb l’altre.

Esta es una obra que busca asemejarse, como lugar físico, a la separación de dos partes de una relación interpersonal en la que el sentimiento sensual es perceptible. Este lugar nos da la contemplación de la expropiación de un individuo con el otro.

This is a work that seeks to resemble, as a fisic place, the disengagement of two parts of an interpersonal relationship wherethe sensuous feeling is perceptible. This place gives us the contemplation of the expropriation of one individual with the other