El CeMaB dedica una jornada a Miguel Delibes

Alacant, 25 de març de 2019
per Alejandro Ferràndez i Mas

Com a part del programa de celebració del seu 20 Aniversari, el CeMaB comptarà amb el director de la Fundació Miguel Delibes per a parlar de l'entitat, i amb la filla de l'homenatjat, Elisa Delibes de Castro, que realitzarà una semblança sobre el seu pare.

Emmarcada en els actes de celebració del seu 20 Aniversari, el Centre d'Estudis Literaris Iberoamericans Mario Benedetti (CeMaB) dedicarà la jornada del pròxim dimecres 27 de març a Miguel Delibes, amb dues activitats. La primera tindrà a la Fundació Miguel Delibes com a protagonista, a les 10.00 h en el CeMaB (Facultat de Filosofia i Lletres III), on el director gerent de la Fundació, Javier Ortega, presentarà el model de gestió d'aquesta entitat que ha pres el testimoni dels valors que Delibes va fer seus i va defensar, convertint-los en senyals d'identitat de la Institució. La Fundació Miguel Delibes té com a objectius la recopilació i custòdia del llegat cultural de l'autor, l'estudi i difusió de la seua figura i la seua obra, i el foment i suport als estudis i investigacions sobre temes que han sigut constants en la seua obra.

Per la vesprada, a les 20.15 h, la Seu Universitària Ciutat d'Alacant (Av. Ramón y Cajal, 4) acollirà la segona activitat, protagonitzada per Elisa Delibes de Castro, filla de l'escriptor i Presidenta de la Fundació, qui realitzarà una semblança sobre el seu pare. Presentaran l'acte Jorge Olcina, director de la Seu, Eva Valero, directora del CeMaB, i Javier Ortega, director gerent de la Fundació.

Miguel Delibes

Considerat com un dels grans escriptors espanyols del segle XX, Miguel Delibes (Valladolid, 1920) va dedicar gran part de la seua vida a una obra cimentada a l'Espanya de la postguerra per a conscienciar al món de les conseqüències del consumisme i la supressió de certs valors ètics universals. Anys després de la seua mort, les novel·les de Delibes continuen resultant fresques i necessàries en una escena literària nodrida de les seues lletres, reflexions i adaptacions teatrals.