La UA acull la celebració de tres cursos de producció musical

Alacant, 4 de març de 2019
per Alejandro Ferràndez i Mas

A partir del pròxim 8 de març la Universitat d'Alacant acull la celebració de tres cursos de Producció Musical organitzats pel Departament de Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal de la UA Momutec. Es realitzaran un total de 3 cursos on s'abordaran tots els processos de la producció musical: iniciació a la producció musical, mescla de so i síntesi de so musical.

Les classes es realitzaran els divendres de vesprada i els dissabtes de matí. Pots trobar el formulari d'inscripció i més informació sobre els cursos ací.

Col·labora: Departament de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la UA

Producció Musical amb Ableton Live
  • Dates: 8, 15, 22 i 29 de març i 5 i 12 d'abril.
  • Horari: divendres de 17 h. a 21 h.
  • Preu comunitat UA: 186€ / Preu General: 216€

Producció Musical amb Ableton Live serveix per a iniciar-se de zero en la producció musical. Aquest curs aporta una guia necessària per a que qualsevol persona amb inquietuds musicals i un mínim de creativitat puga, després de poc temps, començar a desenvolupar els seus projectes musicals. L'únic requisit és manejar un ordinador i disposar d'un portàtil i uns auriculars per assistir a les classes.
Inscripcions ací.

Mescla de So
  • Dates: 9, 16, 23 i 30 de març i 6 i 13 d'abril.
  • Horari: dissabtes de 10 h. a 14 h.
  • Preu comunitat UA: 186€ / Preu General: 216€

En aquest curs s'estudien en profunditat les eines sòniques, emulacions de processadors clàssics i pluggins de so més actuals. Té una aplicació molt pràctica i s'estudia amb exemples reals de cançons amb instruments acústics i electrònics, i es convida l'alumne a realitzar una escolta atenta i analítica del material sonor en el qual treballa.
Inscripcions ací.

Síntesi de So

• Dates: 3, 10, 17, 24 i 31 de maig i 7 de juny.
  • Horari: divendres de 17 h. a 21 h.
  • Preu comunitat UA: 186€ / Preu General: 216€

Al curs de síntesi de so es dissenyaran sons des de zero partint d'ones sonores bàsiques amb síntesi sustractiva i FM, samplejant diferents fonts sonores i utilitzant diversos tipus d'efectes i tècniques de mescla.
Inscrpcions ací.

Professors dels cursos

Els professors dels cursos són:

Miguel Alsem, titulat en Enginyeria T. de Telecomunicacions especialitat en So. Compagina el seu treball d'Enginyer de Mescla i Mastering amb la docència. Músic, docent i organitzador de tallers de so i producció musical en MOMUTEC. Ha treballat en el camp sonor musical durant els últims quinze anys i com a docent en la Universitat d'Alacant i en la Universitat Miguel Hernández, a l'Escola Superior Internacional de Múrcia i de Valladolid, i en MIX PEOPLESTUDIOS. Amb produccions musicals per a tercers en beatport, itunes i spotify.

Miguel Romá és Enginyer de Telecomunicació i professor del departament de Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal de la UA. Imparteix docència d'enginyeria d'àudio i vídeo des de 1997 en la Universitat d'Alacant. Té una dilatada experiència com a enginyer de so freelance des de l'any 1992 tant en estudi com en directe.