Contes, música, dansa i poesia afrocubans amb Marieta Sánchez

Alacant, 16 d'abril de 2019

L'actriu cubana Marieta Sánchez realitzarà els dies 2, 3, 4 i 5 de maig actuacions per a tots els públics en les poblacions Aigües, Benilloba i Torrevella. Les activitats han sigut organitzades per la Universitat d'Alacant i el seu Secretariat de Cultura, amb la col·laboració dels ajuntaments de les tres localitats.

Amb "Tía Tata y su barco de papel", Marieta Sánchez acostarà al públic infantil els seus contes afrocubanos basats en llegendes populars. Per la seua banda, en l'espectacle musical "Ancestros" Marieta i el seu grup proposen a l'espectador un recorregut pels ritmes i cançons de raiz afrocubana.

En totes les actuacions l'entrada és lliure limitada a l'aforament del local.

Aquestes són les cites:

AIGÜES - "Tía Tata y su barco de papel". Conta contes

• Dijous, 2 de maig a les 12.00 hores en el Col·legi d'Educació infantil primària d'Aigües.

BENILLOBA - "Ancestros"

• Divendres, 3 de maig a les 20.00 hores en l'Auditori de Benilloba.

TORREVELLA - "Ancestros"

• Dissabte 4 de maig a les 20.00 hores en el Palau de la Música de Torrevella.

TORREVELLA - "Tía Tata y su barco de papel". Conta contes

• Domingo de maig a les 12.00 hores en la Sala d'exposicions Vista Alegre de Torrevella.

"Tía Tata y su barco de papel". Conta contes infantils

Tia Tata és un personatge popular que viatja des del Carib carregada d'històries, poesies, cançons i contes infantils basats en llegendes populars cubanes i de diferents parts del món. Obres d'escriptors que van dedicar el seu treball als xiquets com José Martí, entre uns altres, i un compendi de contes anònims que porta en el seu vaixell de paper formen el seu repertori. Tia Tata ha recorregut el món explicant contes. Una "explicada" interactiva on les paraules arriben amb senzillesa i alegria a tots, des del respecte i la interrelació amb altres cultures. Activitat està dirigida a xiquets i xiquetes de més de 3 anys.

"Ancestros". Espectacle musical

Ancestros és un espectacle de música, cants i danses afrocubanas per a tots els públics basat en la Güemilere, festa en Yoruba, on les llegendes yorubas fonen el religiós i el místic d'una de les principals fonts de la cultura cubana, la cultura africana. En aquest espectacle s'entreteixeixen les històries de la vida quotidiana i la dels Déus de les diferents ètnies que componen aquesta cultura. Les històries s'acompanyen de la música, els cants i el toc dels tambors Bates, instruments de percussió essencials en les cerimònies rituals i religioses de la cultura Yoruba.

Marieta Sánchez

Actriu i cuentera cubana graduada en l'Institut Superior d'Art de Cuba. Porta més de 20 anys dedicant-se a les arts escèniques i ha treballat en teatre, cinema i televisió, tant a Cuba com a Espanya.

Com cuentera ha actuat en places, festivals, col·legis: en la Xarxa de biblioteques de Barcelona, en "Dies de Contes" a Barcelona, en el XVIII i el XVII Festival de Narració Oral "Cuenta con Agüimes" de Las Palmas i Tenerife, en el II Festival de Narració d'Almada a Portugal, en el III Festival de Fabula del Montseny o el II Festival en Veu Alta de Vilafranca, entre uns altres.

En la seua faceta d'actriu teatral ha participat en obres com Fortuna Accidental, Migracions.es, VersusTeatro, Cacao (Dagoll Dagom), Las Entretenidas (Cia.. Blanca Marsillac), així com en l'II Festival de Folklore i Percussió a Canet de Mar, el Festival Internacional de teatre de Tortosa, el Festival Internacional de teatre amateur  deGirona, o el Festival Muecas de Tenerife.

Ha actuat en més de 15 sèries de televisió a Espanya, entre les quals es troben El Comisario, Hospital Central, Simuladores, Plats Bruts, El cor de cuitat, Aquí no hay quien viva, La Riera, entre unes altres. I en cinema: Secuestro, Animal, Forasteros, Oh que joya, Violetas, Fuera de juego, Cosas que dejé en Cuba, etc.

També ha dirigit Call Center per a l'AADPC i el grup de teatre de la Universitat d'Alacant. És membre de la Xarxa Internacional de Conta Contes.