• L'equip de la UA participa en la Lliga de D..ives que es celebrarà a la UAO de Barcelona

L'equip de la UA participa en la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives que es celebrarà a la UAO de Barcelona

Alacant, 1 d'abril de 2019
per Alejandro Ferràndez i Mas

Equip Lliga de Debat

La Universitat d'Alacant compleix catorze anys de participació en la Lliga de Debat Universitàriaque organitza la Xarxa Vives d'Universitats, competició que aquest 2019 se celebra del 8 a l'11 d'abril en la Universitat Abat Oliba CEU de Barcelona i en el qual estaran representades altres 15 universitats. El tema central del debat d'enguany serà la legalització dels ventres de lloguer.

L'equip de la UA, format a l'Aula de Debat de la universitat en la seua modalitat de valencià, està compost enguany per quatre estudiants: Maria Nohales, Mireia Pardo, Carmen García i Josep Lluís Martínez, procedents de carreres molt diverses: Filologia Catalana, Ciències del Mar i Arqueologia. La seua coordinadora i preparadora és María González i Llinares, encarregada des de fa 3 anys de l'equip.

El grup ha realitzat una intensa preparació orientada a aquesta prova final, treballant en primer lloc eines per a parlar en públic, de dicció i d'actitud corporal. En una segona fase han fet una intensa cerca d'informació sobre el tema de debat, preparant arguments a favor i en contra. Finalment, abans de la competició, l'equip ha realitzat pràctiques amb públic en el mateix format que haurà de desenvolupar en la Lliga.

L'Aula de Debat de la UA és una activitat complementària molt positiva tant per a la formació com per al futur professional i l'ocupabilitat dels participants.

La legalització dels ventres de lloguer a debat

El tema d'anàlisi en esta edició de la Lliga de Debat és el de la legalització de la gestació subrogada. Cada any, milers de nens naixen per gestació subrogada o ventres de lloguer, com popularment es coneix aquesta tècnica reproductiva.

En el cas del context legal espanyol, i en el de països del voltant com França o Andorra, la llei és clara en declarar la pràctica nul·la de ple dret enfrontant a sancions penals a qui la practiquen. No obstant, parelles heterosexuals amb problemes d'infertilitat, homosexuals o persones solteres que busquen complir el somni de ser pares recorren en aquests casos a països on aquesta pràctica sí que està legalitzada, com ara bé Austràlia, el Canadà, els Estats Units d'Amèrica, Geòrgia, Grècia, l'Índia, Rússia, Ucraïna o el Regne Unit.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer