La Facultat de Lletres acull la VI Jornada de Romania de la UA

Alacant, 9 d'abril de 2019
per Alejandro Ferràndez i Mas

Els alumnes de Romanés - Llengua D, la Facultat de Filosofia i Lletres i el Departament de Traducció i Interpretació organitzen el pròxim dimecres 10 d'abril de 13.00 h a 20.00 h la VI Jornada de Romania, que tindrà lloc al Hall de la Facultat de Lletres II. En aquesta jornada, que ha comptat amb la col·laboració de la Delegació d'Alumnes, el Consolat de Romania a la Comunitat Valenciana i l'Associació ARIPI, es tractarà d'apropar als visitants a la cultura i la llengua romaneses amb diversos actes al llarg del dia, en els quals hi hauran intervencions en romanés a càrrec dels nostres alumnes.

El programa de la VI Jornada de Romania és el següent:

• 13.00 h - Inauguració de la Jornada i del stand de cultura romanesa per les autoritats universitàries i el Consol de Romania en la Comunitat Valenciana.
  • 13.30 h - Taller de traducció de receptes culinàries amb posterior degustació de productes romanesos.
  • 14.00 h - Classe de romanés amb portes obertes a càrrec de la professora Catalina Iliescu.
  • 15.00 h - Lectura dramatitzada d'un text de l'autor romanés Matei Visniec traduït pels alumnes de Traducció i Interpretació.
  • 16.00 h - Taula redona amb alumnes de romanés egressats sobre eixides laborals y beques Erasmus a Romania. Intervenció d'alumnes i professors.
  • 17.00 h - Taller de balls populars romanesos.
  • 18.00 h - Classe de romanés amb portes obertes a càrrec de la professora Delia Prodan.
  • 19.00 h - Sorteig de llibres i de productes romanesos i tancament de la Jornada.