Cicle de cinema LGTBI en la Seu Universitària Ciutat d'Alacant

Alacant, 26 de juny de 2019

Amb motiu de la celebració internacional del Dia de l'Orgull LGTB, els pròxims dies 1, 2 i 3 de juliol, el Vicerectorat de Cultura, Llengües i Esport i el Vicerectorat de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat de la UA organitzen un cicle de cinema LGTBI en la Sala de Conferències de la Seu de la Universitat d'Alacant (C/Sant Ferran, 40, Alacant). Les tres sessions, consistents en la projecció d'una pel·lícula i un debat posterior, començaran a les 19.00 hores i tindran entrada lliure limitada a l'aforament.

Programa:

• Dilluns 1 de juliol: LA CALUMNIA (William Wyler, 1961)
    Presenta i modera: Israel Gil (Aula de Cinema UA)
    Sinopsi: Karen (Audrey Hepburn) i Martha (Shirley MacLaine) són les directores d'una exclusiva escola per a xiquetes. Una alumna maliciosa i venjativa, despitada per un càstig que ha rebut, sent per casualitat un comentari i ho utilitza, distorsionant-ho, per a acusar a les seues professores d'una conducta reprovable. Els escandalosos rumors s'estenen veloçment per la comunitat escolar, amb repercussions immediates i devastadores. (Filmaffinity)

La calúmnia

• Dimarts 2 de juliol: GIRL (Lukas Dhont, 2018)
    Presenta i modera: Jose Ignacio Garrigós (Dpto. Sociologia I UA)
    Sinopsi: Lara és una jove transgènere de 15 anys que somia a convertir-se en ballarina.
    (Filmaffinity)

Girl

• Dimecres 3 de juliol: LA LLEI DEL DESIG (Pedro Almodóvar, 1987)
    Presenta i modera: Remedios Perni (Facultat Filosofia i Lletres UA i Institut Universitari d'Estudis de Gènere).
    Sinopsi: Pablo (Eusebio Poncela) i Tina (Carmen Maura) són dos germans, dedicats al món de l'espectacle, que estan marcats per sempre per la separació dels seus pares i, sobretot, per un fosc secret de Tina. Pablo, que malviu enamorat de Juan (Miguel Molina), coneix a Antonio (Antonio Banderes), però llavors la seua vida es complicarà encara més. (Filmaffinity)

La llei del desig