• VIII Seminari Internacional d'Estudis Trans..sals: Poètiques i estètiques de l'alteridad

VIII Seminari Internacional d'Estudis Transversals: Poètiques i estètiques de l'alteridad

El Grup d'Estudis Transversals de la UA, el objectiu del qual és investigar en les relacions entre la literatura i altres arts des d'una perspectiva de gènere i comparatística, organitza el 13 i 14 de setembre el seu VIII seminari en la Seu Universitària Ciutat d'Alacant.

«Definim els altres a partir de la imatge que tenim de nosaltres mateixos, és a dir, per oposició a allò que som o creiem ser; aquesta és la teoria que defensen estudis de sociologia que intenten aproximar-se als teixits més íntims d’una societat canviant, cada vegada més heterogènia i complexa. Aquesta complexitat es reflecteix en qualsevol aspecte de la nostra quotidianitat i reverteix en la cultura a partir de noves formes d’entendre-la i representar-la, amb la intenció, en moltes ocasions, de subvertir les formes hegemòniques imperants, trencant així els límits i sobrepassant les fronteres fins ara existents.

Amb els antecedents del VI Seminari Internacional d’Estudis Transversals, Dona i Identitat: Realitats i Imaginaris, i del VII Seminari Internacional d’Estudis Transversals, Formes de l’Alteritat en la Cultura Contemporània, dirigit principalment a l’anàlisi de la imatge de la dona a través de la literatura, el cinema i els mitjans de comunicació el primer, i al tractament de l’alteritat definida per raons de gènere i vellesa, el segon, el VIII Seminari Internacional d'Estudis Transversals: Poètiques i estètiques de l'alteritat es proposa novament analitzar qüestions relatives a la definició i concreció de les alteritats que caracteritzen la nostra societat a través de tres eixos fonamentals: gènere, cultura i societat. En aquest sentit, el seminari es dividirà en tres parts estructurals:

a) Marc teòric: on s’abordaran qüestions teòriques desenvolupades principalment des de l’àmbit de la sociologia.

b) Àmbit audiovisual: s’hi inclouran intervencions que analitzen l’alteritat, especialment definida per qüestions de gènere, a través de documentals, cinema o d’altres propostes considerades dins de la cultura audiovisual.

c) Àmbit literari: s’hi inclouran intervencions que analitzen l’alteritat, especialment definida per qüestions de gènere, a través de textos literaris contemporanis i que, per tant, vinculen societat, cultura i gènere».