Diumenges al MUA. Visites guiades familiars i animació familiar

Alacant, dilluns 13 de gener de 2020

Del diumenge 19 de gener al diumenge 7 de juny, el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) ofereix el seu nou programa de" Diumenges al MUA" amb tota mena de propostes per a gaudir en família. Les activitats són molt variades: taller d'escultura cinètica, ioga, trivial interactiu, joc de proves amb l'ús del mòbil, taller d'interpretació plàstica de la música, taller de fotografia, taller de creació d'instal·lacions artístiques i un espectacle que combina art, música, dansa i teatre. Totes les activitats del programa són gratuïtes, comencen a les 11.00 hores i necessiten d'una inscripció prèvia. Les inscripcions s'obrin a les 8 hores del dilluns previ a la data de cada taller en www.mua.ua.es/inscripciones.

Programa:

• Diumenge 19 de gener: "Escultura cinètica", un dinàmic taller d'escultures mòbils impartit per Explicarte (25 persones a partir de 6 anys). Activitat centrada en la figura de l'artista alacantí Eusebio Sempere, en la seua faceta d'escultor, en la qual transcendeix de les 2 a les 3 dimensions. El treball de les escultures a manera de reixes servirà d'inspiració per a crear estructures mòbils de trames lineals superposades que creguen efectes òptics.

• Diumenge 2 de febrer: "Ioga contes. Descobrint el MUA". Carolina Rueda impartirà una combinació de contes amb ioga (xiquets i xiquetes a partir de 4 anys amb acompanyant). La temàtica se centrarà a introduir al públic al món del ioga a través de la narrativa. Amb les postures de ioga es desafiarà la capacitat de concentració i es coneixeran els beneficis de la respiració, agafant com a inspiració l'art i el museu.

• Diumenge 23 de febrer: "Trivialacant MUA", un trivial interactiu per a jugar en grup o en família impartit per Trivialacant (60 persones a partir de 8 anys). Es tracta d'un trivial interactiu per a jugar en grup o en família. Compta amb diferents preguntes, en diversos formats i adaptades a diferents edats. Permetran participar, competir i divertir a tota la família, posant a prova coneixements, intuïció, observació i curiositat.

• Diumenge 8 de març: "Gimkana familiar. Projecta en igualtat", un joc de proves amb l'ús del mòbil (60 persones de totes les edats). A través d'aquesta gimkana que mescla el joc, l'ús del mòbil i la reflexió crítica, el MUA participa en el IV Festival Projecta, que se celebra a Alacant del 24 de febrer a l'11 de març.

Projecta és un esdeveniment cultural, educatiu i d'oci que busca potenciar l'alfabetització audiovisual i que té a les noves generacions com a principals protagonistes. En aquesta edició tracta especialment el tema de la igualtat, pretenent contribuir a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible mitjançant la promoció de la convivència, el respecte i la inclusió de valors socials i ètics, i fent un ús correcte dels mitjans audiovisuals i la tecnologia. Veure programa.

• Diumenge 29 de març: "Fonotopo, l'espai sonor", un creatiu taller d'interpretació plàstica de la música (20 persones. Xiquets i xiquetes a partir de 6 anys amb un acompanyant). Imparteix Carlos Izquierdo. Taller sonor, gràfic, pràctic i experiencial sobre l'espai sonor. Veurem el món des de les nostres oïdes i dibuixarem el so per a visibilitzar-lo. Fonotopo és un terme encunyat pel filòsof i catedràtic alemany d'art Peter Sloterdijk per a parlar de l'espai sonor com una dimensió més del lloc habitat.

• Diumenge 5 d'abril: "Cambra fosca", taller de fotografia (20 persones. Xiquets i xiquetes a partir de 6 anys amb un acompanyant). Es tracta d'aprendre mitjançant la creació d'una caixa màgica com es projecta una imatge i experimentar amb els diferents conceptes de la llum, així com amb el procés fotogràfic d'una manera lúdica i divertida. Captarem una imatge sobre paper fotogràfic en blanc i negre, que posteriorment revelarem.

• Diumenge 10 de maig: "La instal·lació, el joc i el símbol", un taller de creació d'instal·lacions artístiques (20 xiquets i xiquetes a partir de 4 anys). Aquesta activitat planteja el concepte de la creació d'instal·lacions artístiques des de diferents perspectives i formes de treball. Taller dirigit a famílies que vulguen experimentar amb l'espai i diversos materials a través del joc. Construcció de nous espais on poder jugar i modificar diferents propostes artístiques i des d'ací aprendre a gaudir del procés creatiu.

• Diumenge 7 de juny (tancament): "Filant el MUA", un espectacle que combina art, música, dansa i teatre. Interpretat per les Aules de Teatre, Música i Dansa de la Universitat d'Alacant. Espectacle teatral que recorre les diferents exposicions i instal·lacions del Museu a través de representacions musicals i teatrals a càrrec de les Aules de Música, Teatre i Dansa de la Universitat. Una forma diferent de veure i sentir el Museu, el teatre i la música.